عالمیان:المپیک با مسابقات دیگر متفاوت نیست/به مدال المپیک هم فکر می کنم

ملی پوش تنیس روی میز المپیکی کشورمان گفت:مسابقات المپیک با دیگر مسابقات تفاوتی ندارد و به همین دلیل حتی به کسب مدال هم فکر می کنم.

عالمیان:المپیک با مسابقات دیگر متفاوت نیست/به مدال المپیک هم فکر می کنمنوشاد عالمیان ملی پوش تنیس روی میز کشورمان که برای بار دوم جواز حضور در مسابقات المپیک را کسب کرده است در گفت و گو با خبرنگار ورزشی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ گوی سوالات شد.


چه اتفاقی باعث شد که از روز اول به تنیس روی میز روی بیاورید؟

پینگ پنگ رشته خانوادگی ما بود و پدرم به همراه عمویم سال ها در تیم ملی تنیس روی میز کشورمان حضور داشتند و من هم در همان زمان ها به سالن ها می رفتم و تلاش می کردم که این ورزش را یاد بگیرم. 

به همین دلیل علاقه من به پینگ پنگ خیلی زیاد بود و من کار حرفه ایم را زیر نظر پدرم در سن پایین آغاز کردم.


تصور می کردید روزی راهی المپیک شوید؟


تنیس روی میز را من همان ابتدا حرفه ای آغاز کردم و از زمانی که خودم را شناختم ، فهمیدم که می شود در این رشته ترقی کرد. به همین دلیل از ابتدا تمریناتم را جدی تر آغاز کردم تا به جایگاه بالایی برسم.

مسابقات از چند وقت دیگر آغاز می شود ، تصور می کنید با دوره قبل تفاوتی داشته باشد؟

المپیک قبلی خیلی خوب بود .حقیقت آن است که من تصور می کردم فضای المپیک با مسابقات دیگر خیلی متفاوت است . اما این گونه نبود و حالا هم تجربه المپیک قبلی را همراه دارم و امیدوارم بتوانم نتایج خوبی کسب کنم البته باید بگویم که المپیک برای من هیچ تفاوتی با مسابقات دیگر ندارد. 

تمرینات آماده سازیتان چگونه است؟ از خودتان راضی هستید؟ 

تمرینات از زمانی که فدراسیون جدید بر روی کار آمده است بسیار بهتر برگزار شده و ما شاهد برنامه ریزی های بسیار خوبی هستیم . به طور مثال حضور یک ماهه در کوران مسابقات و اردو ها در چین ، کره جنوبی و ژاپن فوق العاده بود و جا دارد برای این موضوع از آقایان قارداشی،نظری، میر الماسی و لطف الله نسب که زیر نظرشان تمرین می کنیم تشکر ویژه ای داشته باشم. 
امیدوارم بتوانیم جواب و ثمره این شرایط خوب را در المپیک بدهیم.

انتظار ها از نوشاد عالمیان بالاست و شما از کسب مدال در المپیک صحبت کرده بودید؟ این مسئله چقدر جدی است؟

من چندین سال است به این مسئله فکر می کنم و بعید نمی دانم که ورزشکاران ایرانی نتوانند در این رشته مدالی بگیرند. البته در حال حاضر سطح پینگ پنگ جهان بسیار بالاست و ورزشکاران آسیای شرقی سرآمد این رشته هستند. ما اگر بتوانیم در المپیک به 2 یا 3 برد دست یابیم کار مثبتی انجام داده ایم و خواسته فدراسیون را عملی کرده ایم. 

وی افزود: علاقه شخصی من آن است که بتوانم فراتر از انتظار ظاهر شوم و حتی مدال المپیک را کسب کنم. این موضوع تصور من است و امیدوارم عملی شود. 

شرایط را به گونه ای می بینید که به موفقیتی فراتر از انتظار دست یابید؟ 

 شرایط بسیار خوب است و تمرینات به خوبی برگزار می شود. حریفان خوبی داریم و با توجه به زمان کم و محدودیت های موجود فدراسیون فوق العاده عمل کرده است. 

البته در پایان بگویم هیچ چیز قابل پیش بینی نیست. ممکن است ما در همان ابتدا حذف شویم و یا رکورد جدیدی را به ثبت برسانیم. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار