معاون فرهنگی، آموزش وپژوهش:

سازمان نظام ورزشی می تواند از حضور افراد غیر متخصص در ورزش جلوگیری کند

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش با اشاره به کارکردهای سازمان نظام ورزشی از تصویب طرح سازمان نظام ورزشی در هیات دولت خبر داد.

 به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران ؛  احمدی با اشاره به تصویب طرح سازمان نظام ورزشی در هیات دولت گفت: این طرح به منظور نظام دادن به تمام فعل و انفعالاتی است که در ورزش روی می دهد.

وی افزود: بحث سازمان نظام تخصصی ورزش بعد از شکل گیری تعدادی از نظام های تخصصی مانند سازمان نظام پزشکی، سازمان نظام مهندسی و سازمان نظام روانشناسی در حوزه ورزش مطرح شد تا از این طریق به امور حرفه ای ورزش و فعالیت های متخصصین این حوزه انتظام بخشیده شود.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش با بیان اینکه این طرح یکی دو دهه پیش پیشنهاد شده اما متاسفانه به دلیل برخی مشکلات هنوز به نتیجه نرسیده بود گفت: در این دوره مدیریت وزارت ورزش و جوانان پیگیری های جدی در این خصوص انجام شد و در این زمینه کارگروهی تشکیل و اساسنامه ای منطبق با سایر سازمان های نظام و مرتبط با ورزش تدوین شد و در نهایت در مسیر تصویب و اجرایی شدن قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این طرح ابتدا به صورت لایحه به دولت ارائه شد تا پس از تصویب به مجلس شورای اسلامی فرستاده شود و اکنون پس از پیگیری های انجام شده توانستیم تشکیل سازمان نظام ورزشی را در قالب یک ماده واحد به تصویب هیات دولت برسانیم.

احمدی در خصوص اختیارات این سازمان نظام گفت: سازمان نظام ورزشی زیر نظر وزارت ورزش و جوانان فعالیت نخواهد کرد چرا که بطور کلی سازمان های نظام تخصصی در همه حوزه ها تنها می توانند زیر نظر یک NGO که مورد تایید و حمایت سازمان های دولتی باشد مدیریت شوند و در واقع عملکرد این سازمان ها بعد از تاسیس وضعیت کاملا غیردولتی پیدا می کند.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش در خصوص کارکرد این نظام تخصصی گفت: مهمترین کارکرد تمامی سازمان های نظام هویت بخشی و نظم بخشی به مجموعه متخصصین فعال در حوزه مربوطه است و اگر در حوزه ورزش نیز چنین سازمانی ایجاد شود می تواند به ورزش یک هویت منظم و مشخص ببخشد و از این طریق خدمات تخصصی خود را به صورت منسجم و منظم پیش بگیرد.

وی افزود: اکنون در ورزش، ما با مشکلاتی از قبیل حضور برخی افراد غیر متخصص در این حوزه روبرو هستیم که این افراد آگاهانه یا ناآگاهانه موجب ایجاد مسائل و بی نظمی هایی در عملکرد حوزه ورزش می شوند و در واقع سازمان نظام ورزش کمک می کند که تنها افراد دارای تخصص لازم وارد این حیطه شده و بدین ترتیب از برخی از آشفتگی ها که در بخش های مختلف مانند فدراسیون ها، باشگاه ها و... وجود دارد با حضور افراد متخصص و عملکرد نظاممند جلوگیری شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار