گزارش ؛

طرح بزرگ آب رسانی به روستاها

طرحهای ضربتی آبرسانی به بیش از 500 روستای استان کرمان کلید خورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، با وجودافزایش بارندگی در یکی دو سال اخیر ، هنوز صد ها روستای استان کرمان از تبعات دو دهه خشکسالی رنج می برند.

این خشکسالی شامل روستاهای خوش آب و هوای کرمان نیز هست به سراغ مردم روستایی گوغر رفتیم وپای صحبت این عزیزان نشستیم

مردم این روستا از بی آبی ، نداشتن امکانات بهداشتی و جیره بندی آب رنج می بردند ، مردهای این روستا برای کار به شهر های اطرافمهاجرت کردند

اما خیال نکنید این روستا بیابانی نه این روستا بسیار خوش آب وهوای است.

در این روزهای گرم تابستان ، دریچه امید برای این روستاییان بازشدو اجرای طرح عظیم آب رسانی به روستا های فاقد آب استان کرمان از گوغر کلید خورد.

در نخستین مرحله اجرای این طرحها روزشنبه کار ساخت 5 مجتمع آبرسانی در شهرستان بافت به طور همزمان آغاز شد.

با احداث این 5 مجتمع 15 روستا تا چند ماه آینده از آب لوله کشی سالم و پایدار برخوردارخواهند شد.
در مراسمی که در منطقه گوغر شهرستان بافت برگزار شد علی رشیدی مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: براساس طرحهای اقتصادی مقاومتی این شرکت ، کار آبرسانی به 513 روستای استان را با اعتباری بالغ بر 101 میلیارد تومان آغاز کرده ایم و تا یک سال آینده مشکل آب آشامیدنی 185 هزار نفر از روستائیان عزیز استان را برطرف خواهیم کرد .

وی افزود: اعتبارات این طرح از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است و حدود 500 نفر از نیروهای بومی منطقه با اجرای این طرحها مشغول به کار میشوند .

عبدیان معاون شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان هم دراین مراسم گفت :برای آبرسانی به این روستاها و حل مشکلات مردم عزیز روستاها که از دو دهه خشکسالی رنج میبرند مطالعات گسترده ای با همکاری دانشگاههای استان صورت گرفته است و توانسته ایم منابع جدید و پایدار آب را در عمق 250 متری زمین شناسایی و استحصال کنیم که شناسایی این منابع و حفر چنین چاهی در مناطق کوهستانی اقدامی کم نظیر و منحصر به فرد است .

وی افزود :درصورت همراهی مردم عزیز روستاها ، مشکل آب شرب لوله کشی آنها حداقل برای 15 سال آینده برطرف خواهد شد

انتهای پیام/ی

گزارش از مرضیه کریمی افشار

برچسب ها: طرح ، آبرسانی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.