انگلیس از ریاست شورای اروپا کناره‌گیری می‌کند

نخست‌وزیر جدید انگلیس اعلام کرد این کشور از ریاست شش ماهه اتحادیه اروپا کناره‌گیری خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، انگلیس قصد دارد از ریاست شش ماهه شورای اروپا چشم‌پوشی کند. این اطلاعیه هنگامی منتشر شده است که ترزا مِی – نخست وزیر انگلیس – برای نخستین بار با انگلا مرکل – صدراعظم آلمان – دیدار خواهد کرد.

ترزا می گفت حفظ روابط تجاری مستحکم با اروپا برای موفقیت برکسیت – خروج انگلیس از اتحادیه اروپا – ضروری است.

طبق برنامه‌ریزی‌ها، انگلیس باید در نیمه دوم سال 2017 ریاست شورای اروپا را برعهده می‌گرفت. ریاست این شورا هر شش ماه بین 28 عضو اتحادیه اروپا تغییر می‌کند. این در حالی است که در پی رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، ترزا می تصمیم گرفته است نوبت این کشور برای ریاست را به کشور دیگری واگذار کند.

به گفته یکی از سخنگویان دفتر نخست وزیر انگلیس، ترزا می به دونالد توسک – رئیس شورای اروپا – گفت: "این تصمیم برای انگلیس عاقلانه تر است زیرا اکنون مقامات انگلیس مشغول مذاکرات برای خروج از اتحادیه اروپا هستند."

ترزا می همچنین اعلام کرده است مذاکرات رسمی برای خروج از اتحادیه اروپا را پیش از انتهای سال جاری میلادی شروع نخواهد کرد. وی گفت پیش از این، باید با دولت‌های اسکاتلند، ولز، و ایرلند شمالی رای زنی کرده و نظر کسب و کارها، صاحبان صنایع و سهامداران را در این‌باره جویا شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار