«پلاک 8» به زندگی شخصی قاریان قرآنی می‌پردازد

برنامه قرآنی «پلاک 8» در فضایی ساده و به دور از هر گونه چالشی پای گفت وگو های قاریان قرآن می‌نشیند.

مرتضی طمقائیل تهیه کننده «پلاک 8» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص رویکرد این برنامه گفت: «پلاک 8» با رویکردی قرآنی خود قصد تکریم و معرفی چهره‌های قرآنی کشور دارد و یکی از دغدغه‌های ما برای تولید این برنامه معرفی الگو و استادان این حرفه در جهت ترویج آن در بین مردم و علاقمندان قرآنی بود.

وی افزود: در این برنامه سوالات چالشی مطرح نمی‌شود و تنها در یک فضایی ساده و صمیمی به گفت و گو با این دوستان می‌پردازیم تا از تجربیات و راه‌های رسیدن به علوم قرآنی به مخاطبان خود بگویند.

وی در مورد اسم این برنامه اظهار داشت: به شدت به امام رضا (ع) ارادت دارم و چون این برنامه رویکردی قرآنی دارد اسم برنامه را «پلاک 8» گذاشتم. این برنامه علاوه بر پخش مستند های کوتاه که به ریتم برنامه کمک می‌کند به گفتگوهای اختصاصی خارج از برنامه با مهمان‌ها هم می‌پردازد تا به فضای کاری قاریان قرآن و شغل‌های آن‌ها نزدیک شود و مردم بیشتر با نوع زنگی این افراد آشنا شوند.

طمقائیل در خصوص مجری جوان «پلاک 8» تصریح کرد: حیدر جاودان مجری توانمند و قاری قرآن هستند و باتوجه به سابقه‌ای که در این زمینه داشتند بهترین گزینه برای اجرای برنامه بودند و علاوه بر آن، تلویزیون به مجریان جوان نیاز دارد و وظیفه ما تهیه کنندگان است که این بستر را برای آن ها مهیا کنیم.

وی در پایان با اشاره به دکور برنامه خاطرنشان کرد: دکور برنامه را با المان‌های دیوار کاهگلی که حال و هوایی قدیمی و نوستالژی برای مخاطبان دارد، طراحی کردیم و در کنار آن هم فضایی مدرن را چاشنی آن کردیم تا تلفیقی از مدرنیته و سنتی باشد. امیدوارم تا به امروز مورد توجه مخاطبان قرار گرفته باشد.

گفتنی است؛ برنامه  «پلاک 8» در 26 قسمت 60 دقیقه ای تولید شده که جمعه شب ها ساعت 22  روی آنتن شبکه قرآن قرار می گیرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار