مدیر شبکه قرآن در نشست خبری مطرح کرد:

پخش مجله خبری با موضوع قرآنی در روز خبرنگار

محمد حسین محمدزاده گفت: برنامه «رصد» در روز خبرنگار شبیه مجله‌های خبری با محوریت خبر رسانی قرآنی شروع به کار می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست تخصصی نقش رسانه در تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی بعدازظهر امروز در ساختمان اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت با حضور محمد حسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و حسن محمدی مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور برگزار شد.
 
محمد حسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن در خصوص برنامه «رصد» گفت: برنامه «رصد» قرار است که در روز خبرنگار با محوریت خبر رسانی قرآنی شروع به کار کند و شیوه اجرای این برنامه شبیه مجله‌های خبری است.
 
وی در خصوص بخش سرگرمی در حوزه قرآنی اظهار داشت: انجام کارهای تفریحی و سرگرمی در امور قرآنی سخت است اما محال نیست و حتی در این زمینه نیز کارهایی انجام داده‌ایم.

محمدزاده عنوان کرد: یکی دیگر از موضوعات بحث همخوانی قرآنی است که مقام معظم رهبری توجه فراوانی به آن دارند و در خصوص آیه 4 تا 6 سوره مبارکه ممتحنه ابراز داشتند که این سوره هم همخوانی شود.
 
وی ابراز داشت: کارکرد رسانه‌ها متنوع است. رسانه ملی به عنوان یک مجموعه مرکب از تمام اقشار تلاش خود را برای فهم مطلب به مخاطب انجام می‌دهد. رسانه ملی از نظر پوشش کشوری در وضعیت مطلوبی دارد ولی از نظر آموزشی کمبودهای فراوانی وجود دارد اینجاست که نقش رسانه بسیار موثر است. بنابراین رسانه می‌تواند در آموزش قرآن بسیار کار کند. 

محمدزاده افزود: در سال 87 که مدیر رادیو قرآن شدم اطلاع رسانی بسیار ضعیف انجام می‌شد و هیچ گونه ارتباطی با نهادهای قرآنی وجود نداشت. در آن زمان ما بخشی را برای این کار تاسیس کردیم و اطلاع رسانی در امور قرآنی بسیار افزایش یافت و این موضوع نشان دهنده نقش اطلاع رسانی است. ما در بحث اطلاع رسانی تلاش کردیم تا فضای امید بخشی را ایجاد کنیم.
 
وی ادامه داد: برای بیان موضوعات قرآنی قالب‌های فراوانی وجود دارد که باید از آنها به نحوی شایسته استفاده کرد.
 
در ادامه نشست، حسن محمدی مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور اظهار داشت: اتحادیه تشکل‌های قرآنی دغدغه فراوانی نسبت به مباحث رسانه‌ای دارد. یکی از بزرگترین مشکلات اهالی رسانه نقدپذیر نبودن مسئولان است که باید در این امر کار کند به طور کلی رسالت اصلی رسانه همین است.

گفتنی است؛ در پایان مراسم از محمدرضا فلاحی خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان به عنوان خبرنگار برتر حوزه قرآنی تجلیل کردند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار