مشهد؛

اجرای طرح توزیع شیر محلی در منازل درشهرستان طرقبه شاندیز

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی درشهرستان طرقبه شاندیز طرح توزیع شیر محلی در منازل برای اولین بار در کشور انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم گفت: تسهیل در چرخه توزیع لبنیات با هدف فرهنگ سازی و افزایش مصرف لبنیات از برنامه های دولت تدبیر و امید می باشد زیرا فرهنگ سازی مصرف شیر و افزایش سرانه مصرف آن از مسائل مهمی می باشد که به شدت مورد نیاز است.

حسن رکنی افزود: شیر از جمله نوشیدنیهای بسیار سالم و با مواد مغذی ارزشمند است که می تواند سلامتی را برای خانواده ها به امغان آورد.

وی با تاکیدبر تنوع محصولات لبنی تولیدی از شیر و ارزش غذایی متعدد و متنوع این محصولات گفت: اجرای این طرح می تواند شیر و سایر لبنیات را در سبد خانوار به جایگاه واقعی آن برساند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: اجرای طرح توزیع شیر در منازل که برای نخستین بار با مشارکت و فعالیت منظم یک شرکت تعاونی انجام می شود در صورت موفقیت می تواند به سایر مناطق و استانهای کشور تسری یابد.

وی گفت: استحصال روزانه شیر و توزیع آن پس از پاستوریزه و هموژنیزه شدن به صورت روزانه در بین مردم از ویژگیهای این طرح است.

رکنی افزود: شهرستان طرقبه شاندیز جزو مناطق گردشگری محسوب می شود لذا اجرای این طرح در آن به خودی خود می تواند در فرهنگ سازی کشوری برای مصرف شیر نقش داشته باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: توسط تعاونی کشاورزی طرقبه شاندیز شیر روزانه تولیدی از یکی از واحدهای گاوداری خریداری و پس از پاستوریزه و هموژنیزه شدن در کارخانه ای در همین شهرستانبه صورت روزانه در بین مردم توزیع می شود.

سیدجعفر حاجی مجتهد افزود: شیر در این چارچوب با چربی 3.2درصد در بسته های 900 گرمی به منظور توزیع به روز در منازل، در قالب بسته های 230 گرمی لیوانی برای توزیع در اداره ها و بسته های پنج کیلوگرمی برای توزیع در بین اصناف و تولیدکنندگان ماست، دوغ و بستنی عرضه می شود.

وی گفت: بر این اساس در طول شش روز هفته 3500 کیلوگرم شیر در شهرستان طرقبه شاندیز توزیع می شود.

او افزود: در صورت استقبال و برنامه ریزی موثر اجرای این طرح در مشهد نیز از ماههای آتی شروع می شود.

هزار و 287 مرکز پرورش گاو شیری با ظرفیت 63 هزار و 400 راس گاو در خراسان رضوی فعالیت دارند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.