کاهش تعرفه اینترنت در کشمکش بدهی ها/ وعده هایی که به موقع محقق نمی شوند

با وجود اینکه اعلام شده بود از ابتدای مرداد شاهد اعمال تعرفه های جدید اینترنت هستیم اما گویا هنوز کشمکش هایی برای اجرای این مصوبه وجود دارد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در 22 خرداد سال جاری سقف تعرفه خدمات داده تلفن همراه برای سیم کارت های دائمی مستقل از فناوری به ازای هر کیلو بایت چهار دهم (4/0) ریال تعیین شده است و اپراتورهای تلفن همراه می توانند با رعایت شرایط رقابتی و تعرفه تعیین شده در این مصوبه، ضمن فروش خدمات دیتا بر اساس کیلو بایت، بسته های مختلف تعرفه ای را نیز متناسب با نياز مشتركين تعریف و با رعایت سایر مقررات و شرائط پروانه خود ارائه کنند.

همچنین تاکید شده است این مصوبه از تاریخ 1/5/1395 برای کلیه اپراتورهای تلفن همراه لازم الاجرا است.

سایت شرکت مخابرات ایران نیز 27 تیرماه خبری را به نقل از زارعیان سخنگوی این شرکت با تیتر "تعرفه جدید اینترنت از اول مرداد در شرکت مخابرات ایران اجرا می شود" منتشر کرده که در این خبر سخنگوی شرکت مخابرات ایران به اقدام کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای تعدیل و منطقی کردن تعرفه اینترنت اشاره و گفته است: تعرفه جدید از ابتدای مرداد ماه در مجموعه شرکت مخابرات ایران اجرا می شود.

سازمان تنظیم مقررات نیز هدف اصلی از تغییر تعرفه‌ها را بهره‌مندی کاربران نهائی از سرعت و کیفیت بهتر بویژه دسترسی به ترافیک داخلی عنوان و تعرفه دسترسی ثابت بین ۱۶ تا ۳۰ درصد و تعرفه آزاد استفاده از دیتای سیار ۲۰ درصد اعلام کرده است.

از سویی دیگر با اعمال تعرفه های جدید تلفن همراه از نیم ریال به ازای هر کیلوبایت به چهار دهم ریال اگر چه هزینه های استفاده از اینترنت به صورت آزاد کاهش می یابد اما هنوز اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت تغییری در قیمت بسته های اینترنت نداده اند و همچنان برای ترغیب مشترکان به استفاده از بسته های اینترنتی حجم های ترافیکی بالا با قیمت هایی خاص را پیشنهاد می دهند.

اما مصوبه اخیر و چند جانبه منتشر شده بهره‌مندی اپراتورها از کاهش نرخ‌ها را منوط به تعیین تکلیف بدهی‌هایشان با مجموعه وزارت ارتباطات می داند و گویا شرکت مخابرات به دلیل بدهی اش به وزارت خانه نخستین سیبل این مصوبه است.

به گفته مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت بخشی بدهی مخابرات پرداخت شده است اما بر طبق مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات شرکت ها زمانی قادر به استفاده از تعرفه های تخفیفی هستند که پرداخت بدهی آنها در روالی مشخص قرار گرفته باشد و تعیین تکلیف شود و تا زمانی که که این امر روشن نشود مخابرات نمی تواند از نرخ های جدید بهره ببرد.

باید گفت با توجه به اینکه درصدی از مشترکان ثابت وسیار از خدمات مخابرات استفاده می کنند پیش بینی می شود اعمال تعرفه های جدید برای مشترکان این شرکت در کشمکش بدهی ها بماند!

امروز موعد وعده مسئولان فرا رسیده است و انتظار می رود به وعده داده شده جامه عمل پوشانده شود هرچند که همیشه در اجرایی شدن طرح هادر حوزه های مختلف با خلف وعده مواجه بوده ایم و شرکت ها و سازمان های یاد شده نیز از این قافله مستثنی نیستند اما باید گفت بهتر نیست که پیش از اعلام تاریخ قطعی برای اجرای هر طرحی به مردم و رسانه ای کردن آن ابتدا برنامه ها و گره های موجود رفع شود؟

شاید برخی با اعلام تاریخ اجرای طرح ها در رسانه ها و انتشار آن در جامعه می خواهند از اهرم فشاری برای رفع گره ها بهره ببرند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
والا گران شده من الان نگاه کردم و برسی کردم نتها ارزان نشده بلکه گران شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
مقایسه کنید با اینترنت بسیاری از کشورهای جهان سوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
اگه قرار باشه با کاهش قیمت اینترنت آزاد،اینترنت حجمی گرون بشه؛ به حال ما که چیزی فرق نخواهد کرد بلکه بدتر هم خواهد شد چون اونوقت قیمت بسته های دیتا رو میبرن بالا و از آنجایی که نود و نه نه دهم درصد ایرانیها فقط از بسته ها ی اینترنتی استفاده میکنند تا اینترنت آزاد! ضرر خواهند دید!
آخرین اخبار