رئیس جمهور ارمنستان: گروگانگیران سلاح‌هایشان را زمین بگذارند

رئیس جمهور ارمنستان از گروگانگیران یک پاسگاه پلیس در ایروان خواست خود را تسلیم کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سرژ سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان روز جمعه از افراد مسلح که یک پاسگاه پلیس را در ایروان پایتخت این کشور به تصرف خود درآورده اند خواست سلاح هایشان را زمین بگذارند و چهار گروگان را خود را آزاد کنند تا رهبر مخالفان نیز که زندانی است آزاد شود.

سرکیسیان در بیانیه ای اعلام کرد: «من از این گروه مسلح می خواهم هرچه سریعتر سلاح هایشان را زمین بگذارند. ما تا کنون صبر به خرج داده ایم زیرا جان هر کدام از شهروندان این کشور برای ما بسیار ارزشمند است.»
وی به این موضوع اشاره نکرد که اگر افراد مسلح از تسلیم شدن خودداری کنند چه اقداماتی ممکن است در برابر آنها انجام شود اما تاکید کرد مقامات ارمنستان تصمیم گرفته اند که برای آزاد کردن گروگان ها به زور متوسل نشوند. سرکیسیان گفت: «‌این وضع بیش از حد طولانی شده است. ما حق نداریم اجازه دهیم جامعه ما بیش از این چنین وضعی را تحمل کند.»

افراد مسلح روز یکشنبه یک پاسگاه پلیس را در ایروان به تصرف خود درآوردند، چند نفر را گروگان گرفتند، یک افسر پلیس را کشتند و دو نفر دیگر را نیز زخمی کردند. آنها همان روز دو گروگان و روز دوشنبه نیز سه گروگان دیگر را آزاد کردند. پلیس ارمنستان روز چهارشنبه با صدها تظاهرکننده که در حمایت از این افراد مسلح تظاهرات کرده بودند درگیر شد و به طرف آنها گاز اشک آور شلیک کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار