آبادان؛

برگزاری سمینار منطقه‌ای تحلیلی بر تنگناهای توسعه در آبادان

سمینار منطقه‌ای تحلیلی بر فرصت‌های همه‌جانبه و تنگناهای توسعه در آبادان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ دبیر سمینار منطقه‌ای تحلیلی بر فرصت‌های همه‌جانبه و تنگناهای توسعه در نشست ویژه سمینار منطقه‌ای تحلیلی بر فرصت‌های همه‌جانبه و تنگناهای توسعه در آبادان گفت: با کمک یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی یک واحد پژوهشی راه‌اندازی شد و طی یک فراخوان از افراد نخبه برای حضور در این منطقه دعوت شد.

محمد طاهری افزود: پس از تشکیل هیئت‌علمی فراخوانی را برای تشکیل یک سمینار به‌منظور حضور نخبگان و استفاده از اطلاعات فرهیختگان به‌صورت عمومی اعلام کردیم و درنهایت قرار شد سمینار منطقه‌ای تحلیلی بر فرصت‌های همه‌جانبه و تنگناهای توسعه در آبادان در تاریخ 25 آذر سال 1395 در محل سینما نفت آبادان برگزار شود.

وی گفت: موضوعات این سمینار به‌طور کلی در سه دسته کار و اشتغال، بهداشت و درمان و افت تحصیلی در آبادان تقسیم شده که شامل 8 محور هستند.

دبیر سمینار منطقه‌ای تحلیلی بر فرصت‌های همه‌جانبه و تنگناهای توسعه افزود: بررسی ظرفیت‌ها و فرصت‌های اقتصادی منطقه با رویکرد اقتصاد مقاومتی، راهبردهای تدوین سند جامع مدیریت و برنامه‌ریزی پایدار شهری و همچنین آسیب‌شناسی فرهنگی در بعد اجتماعی، اخلاقی، دینی، علمی و اثرگذاری آن در پیشرفت منطقه سه محور اول سمینار را تشکیل می‌دهند.

طاهری گفت: آسیب‌شناسی افت تحصیلی در حوزه‌های تدریس و عوامل یادگیری، بررسی فرصت‌های اقتصادی منطقه با تأکید برجذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و همچنین ارائه راهکارهای نوین جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی وضعیت بهداشت و درمان منطقه محورهای چهارم تا ششم سمینار را شامل می‌شوند.

وی افزود: محورهای هفتم و هشتم سمینار به ترتیب راهکارهای شناسایی، توانمندسازی و بهره‌گیری از نیروی انسانی کارآمد در توسعه و همچنین شناسایی پتانسیل‌های مؤثر در عمران شهری با رویکرد تبدیل منطقه به قطب گردشگری در نظر گرفته‌شده است.

دبیر این سمینار حضور همه فعالان و نخبگان شهر را در این سمینار مجاز خواند و بیان کرد: از همه افرادی که در محورهای تعیین‌شده صاحب‌نظر هستند دعوت می‌شود تا در این سمینار شرکت کنند.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.