تبریز؛

پرداخت ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی

۱۶هزار میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک‌ها به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط با سود ۱۸ درصد پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:پیش بینی می‌شود بین ۷۵۰۰ تا ۱۲۰۰۰ واحد تولیدی کوچک و متوسط از این تسهیلات استفاده کنند.

 رحمانی با اشاره به این که واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در سال‌های گذشته دچار مشکلات زیادی شده‌اند افزود: باید این واحدها به چرخه تولید بازگردند که در این راستا، هیئت دولت و ستاد اقتصاد مقاومتی 7 طرح مشخص برای حل این موضوع تدوین کرده است.

وی با بیان اینکه در یکی از فازهای 7 طرح اجرایی خروج از رکود واحدهای کوچک و متوسط، تسهیلات برای تأمین نقدینگی آنها ارائه می‌شودافزود: برای واحدهای کوچک با تعریف اشتغال زیر 50 نفر، تا سقف 10 میلیارد ریال و برای واحدهای متوسط با اشتغال بین 50 تا 100 نفر تا سقف 30 میلیارد ریال پرداخت می‌شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به اینکه واحدهایی در این طرح تسهیلات دریافت می‌کنند که از نظر تکنولوژی، تجهیزات و بازار فروش، مشکلی نداشته و تنها با مشکل نقدینگی مواجه هستندگفت: در این  طرح، افزایش تولید، اشتغال و صادرات را هدف قرار داده‌ایم و امیدواریم این واحدهای تولیدی کوچک و متوسط را بتوانیم به چرخه تولید بازگردانیم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.