تبریز؛

برگزاری سمپوزیوم فولاد در تبریز

نوزدهمین همایش محققان، استادان، مدیران و کارشناسان صنعت فولاد کشور اسفندماه سال جاری با عنوان سمپوزیوم فولاد امسال در تبریز برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مدیر اجرایی این همایش بین المللی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: تاکنون 204 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده و 184 شرکت داخلی و خارجی برای شرکت در این همایش ثبت نام کرده اند.
وحید مهدی نیا ادامه داد: از کشورهای مختلف همچون ترکیه، آلمان، اتریش و روسیه برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کرده اند.
وی گفت: راهکارهای ایجاد فناوری های نو، تولید و استفاده از فولاد های نوین در صنعت فولاد از اهداف اصلی این همایش است.
مهدی نیا اضافه کرد: تولید فناوری در صنعت فولاد کشور و نقش مرکز تحقیقات و فناوری آهن و فولاد، راهکارهای علمی و عملی در حفاظت از محیط زیست و فناوری پسماندها و راهکارهای علمی و عملی تولید و استفاده از نسل سوم فولاد ها از جمله موضوعات این همایش است.
وی ادامه داد: راهکارهای علمی و عملی افزایش بهره وری و کاهش مصرف انرژی در صنعت فولاد کشور، راهکارهای علمی و عملی در رفع مشکلات خطوط تولید و نوآوری در فرایند ها و محصولات و گسترش زیرساخت های ریلی، جاده ای، اسکله ای و تاسیسات بندری بر توسعه پایدار فولاد از دیگر محورهای این همایش است.
مدیر اجرای همایش گفت: در کنار برگزاری سمپوزیوم، آخرین دستاوردهای صنعتی و پژوهشی در زمینه های مختلف نرم افزار و سخت افزار مورد استفاده در صنعت فولاد و صنایع وابسته در نمایشگاه بین المللی تبریز عرضه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: این همایش در سال های گذشته هفت بار به میزبانی اصفهان و چهار بار به میزبانی یزد برگزار شده و در تمامی 18 همایش گذشته شرکت های دولتی فولاد عهده دار برگزاری آن بودند.
مهدی نیا اظهار کرد: نوزدهمین سمپوزیوم فولاد ایران برای نخستین بار با همکاری شرکت فولاد ناب تبریز برگزار می شود.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار