واشینگتن اجازه همکاری مسکو در جنگ علیه داعش را نمی دهد

یک مقام آمریکایی گفت: واشینگتن اجازه نمی دهد مسکو در جنگ علیه داعش به ائتلاف آمریکا ملحق شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نماینده ویژه آمریکا در به اصطلاح ائتلاف تحت فرماندهی این کشور علیه گروه تکفیری صهیونیستی داعش مدعی شده است آمریکا به روسیه اعتماد ندارد و اجازه نخواهد داد این کشور به این ائتلاف نظامی متشکل از 45 کشور ملحق شود.

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت، برت مک گورک اکنون سرگرم سفر به امارات عربی متحده به منظور گفتگو با مقامات این کشور درباره همکاری و تعامل بیشتر در جنگ ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا علیه داعش است تا بتواند شکست همیشگی این گروه را در عراق و سوریه تضمین کند.

ائتلاف نظامی ضد داعش تحت فرماندهی آمریکا سال 2014 تشکیل شد و متشکل از 45 کشور عضو است. روسیه که خارج از این ائتلاف حملاتی را علیه داعش انجام می دهد سپتامبر گذشته عملیات نظامی جداگانه ای را آغاز کرد.

این حملات روسیه پس از آن آغاز شد که داعش مدعی شد هواپیمای مسافربری ایرباس ای 321 A321 را بر فراز شبه جزیره سینا هدف قرار داده و سرنگون کرده است. از آن زمان تاکنون دو طرف پیوسته تلاش کرده اند اقدامات خودشان را در خاورمیانه هماهنگ کنند.

مک گورک در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز عربی در این باره گفت آمریکا مشارکت روسیه را در این عملیات رد کرده است. وی افزود واشنگتن به مسکو اعتماد ندارد زیرا در جنگ داخلی سوریه کمک نظامی در اختیار دولت سوریه قرار می دهد.

در همین حال آمریکایی ها از عناصر مخالف به اصطلاح میانه رو و همچنین گروه های مسلح مخالف دولت سوریه حمایت می کنند که در تلاش برای سرنگون کردن بشار اسد رئیس جمهور مشروع این کشور هستند. مک گورک تصریح کرد آمریکایی ها حملات هوایی خودشان ازجمله حمله به مواضع جبهه النصره را با روس ها هماهنگ می کنند.

وی همچنین گفت روسیه باید رئیس جمهور سوریه را برای عمل کردن به موافقتنامه آتش بس در این کشور زیر فشار قرار دهد. آتش بس در سوریه 27 فوریه سال 2016 با میانجیگری آمریکا و روسیه آغاز شد اما داعش و جبهه النصره از این آتش بس مستثنی شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
آمریکا خیلی بی شرف و پر رو است حیا را قورت داده داعش فرند نا مشروع آمریکاست
آخرین اخبار