مشهد؛

تحقق اقتصاد مقاومتی با استفاده از دیپلماسی

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشورگفت: استفاده از دیپلماسی و توسعه روابط از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بابک دین پرست، در نخستین نشست مشترک استانداران مرزی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان، در مشهد افزود: برگزاری اجلاس مشترک ایده ی وزیرکشور در راستای افزایش تعامل با کشور افغانستان است.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و افغانستان، 15 و 20 مرداد ماه در تهران، افزود: باید روند اجرای مصوبات اجلاس گذشته که در کابل برگزار شد؛ پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه ی منطقه ای وزارت کشور گفت: ذیل این کمیسیون پنج کارگروه تجاری و اقتصادی، نفت و گاز و آب و برق، سلامت، علمی و فرهنگی؛ حمل و نقل، ارتباطات شکل گرفته که موضوعات در آن دنبال می شود.

دین پرست با تاکید بر اهتمام دو دولت مبنی بر حمایت از سرمایه گذاران از طریق تقویت حضور بخش خصوصی و امضا تفاهم نامه ها در این راستا، خاطر نشان کرد: مسائل امنیتی از موضوعات اقتصادی تفکیک شده و برای افزایش سطح مبادلات دو کشور تلاش می شود.

وی با بیان این که استفاده از دیپلماسی و توسعه ی روابط با کشورهای منطقه به ویژه همسایگان، یکی از راهکارهای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است؛ افزود: با اجرایی شدن برجام و رفع موانع، باید از این ظرفیت به نحو شایسته ای استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه ی منطقه ای وزارت کشور تصریح کرد: افزایش گمرکات از سه به چهار، فعال تر شدن اتاق های بازرگانی، تشکیل کارگروه قضایی برای حمایت از تجار دو طرف، توسعه و ساماندهی بازارچه های مرزی، توجه به موضوعات گردشگری و تعیین تکلیف قطعه چهارم خواف به هرات از جمله موارد مشترکی است که از طریق استانداران مرزی دو کشور باید دنبال شود.

دین پرست به پیش بینی برگزاری جلسه ی کارگروه امنیتی دو کشور در تاریخ 12 و 13 و همچنین 27 و 28 مهر ماه در تهران، اشاره کرد و گفت: در این کارگروه مباحثی همچون جلوگیری از تردد اتباع غیر مجاز در مرزها، مقابله با گروهک های تروریستی و اشرار، مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، استرداد مجرمان دو کشور، کشت جایگزین خشخاش و تامین امنیت ناوگان ایرانی در کشور افغانستان،پیگیری می شود.

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.