کرمان؛

علت شیب غیراستاندارد زیرگذر گنبدجبلیه مشخص شد

شهردار کرمان گفت: محدودیت هایی که میراث فرهنگی در اجرای زیرگذر گنبد جبلیه برای ما گذاشت باعث شیب تند این زیر گذر شد

مانع تراشی میراث فرهنگی وشیب غیراستانداردگنبدجبلیهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی بابایی با بیان این که از سالهای گذشته در رینگ شهر چند تقاطع نیمه کاره مثل گنبد جبلیه مانده بود افزود: و اگر میراث فرهنگی اجازه 20 متر شیب دیگر در تقاطع غیر همسطح گنبد جبلیه را دهد شهرداری شیب زیر گذر را طبیعی می کند.


وی افزود:از آنجایی که این تقاطع در روزهای پنج شنبه و جمعه دارای تردد زیاد است حتما باید اجرایی می شد.

شهردار کرمان تصریح کرد: این پروژه چندین سال به دلیل همجوار بودن با گنبد جبلیه که یکی از آثار تاریخی زیبای استان مان است توسط میراث فرهنگی بلاتکلیف مانده بود و اجازه کار به شهرداری داده نمی شد.

وی با بیان این که بعد از مذاکرات انجام شده با میراث فرهنگی با اجرای زیر گذر شرقی-غربی در این تقاطع با محدودیت اجرا در 80 متر موافقت شد خاطرنشان کرد: از آنجایی که بعضی از اکس های این تقاطع از قبل زده شده و در حال فرسودگی بودند راهی برای اجرای این پروژه با وجود محدودیت گذاشته شده نبود.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه اگر به جای 80 متر اجازه داشتیم 100متر داخل خیابان شهدا در ضلع غربی این تقاطع بیاییم شیب زیرگذر طبیعی می شد گفت: اکنون نیز آمادگی داریم که در صورت موافقت میراث فرهنگی برای 20 متر افزایش زیر گذر ، شیب این تقاطع را به صورت طبیعی در بیاوریم و این مشکل حل شود.

وی با اشاره به ضوابط میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: در ضلع شرقی این تقاطع نیز با توجه به اینکه دست خود ما بود به دلیل جلوگیری از قطع شدن تعداد زیادی درخت تصمیم گرفتیم با این روش اجرا کنیم.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار