کرمان؛

بازدید کشاورزان خراسانی از باغات نمونه پسته کرمان

بازدیدهای بین استانی کشاورزان و کارشناسان گامی موثر در تبادل اطلاعات تولید محصول سالم وکاهش مصرف سموم است.

بازدید کشاورزان خراسانی از باغات نمونه پسته کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، طاهری مدیر حفظ نباتات سازمان گفت: در راستای کاهش مصرف سموم و تولید محصول سالم برگزاری کارگاههای آموزشی و انجام بازدیدهای بین استانی به عنوان گامی موثر در تبادل اطلاعات همواره مورد توجه کارشناسان و باغداران بوده است.

وی افزود: به همین منظور به دنبال درخواست 16 نفر از کارشناسان و باغداران پیشرو شهرستان مه ولات از استان خراسان رضوی از طرح های موفق در باغات پسته، مدیریت حفظ نباتات سازمان از طرف سازمان حفظ نباتات به دلیل موفقیت در تولید کریزوکارت (کارتهای حاوی تخم بالتوری سبز ) و انجام موفق مدیریت تلفیقی آفت پسیل پسته، معرفی گردید.

طاهری اظهار کرد: جمع مذکور ضمن بازدید از روش ها و سیستم های آبیاری تحت فشار در باغات پسته از باغات الگویی موفق در کنترل بیولوژیک و تلفیقی آفت پسیل پسته بازدید نمودند.

در ادامه از باغ آقای وکیل زاده واقع در هوتک چترود بازدید به عمل آمد و این باغ در مدت 7 سال و در سطح 9 هکتار تحت پوشش کنترل بیولوژیک بوده و محصول پسته این باغ به عنوان محصول ارگانیک به کشورهای اروپایی صادر می گردد.

طاهری مدیر حفظ نباتات سازمان در پایان گفت: در کنترل آفت پسیل پسته با توجه به اینکه نسل زمستانگذران نسل ضربه زننده ای بوده، کنترل آفت با نصب کارت های زرد چسبنده در زمان تورم جوانه ها و عدم سمپاشی اول فصل، استفاده از صابون های کشاورزی و در صورت امکان آبپاشی درختان توصیه می شود و با حذف سمپاشی های غیر ضروری با طیف حشره کش وسیع مورد تاکید و توجه کارشناسان حفظ نباتات می باشد.

لازم به توضیح است در راستای کاهش مصرف سم و تولید محصول ارگانیک و محصول سالم، حفاظت از محیط زیست و حمایت از دشمنان طبیعی آفت تلفیقی از روش های زراعی، مکانیکی، غیرشیمیایی و بیولوژیک و در صورت نیاز در مرحله آخر مبارزه شیمیایی با سموم توصیه شده ازطرف سازمان حفظ نباتات کشور بکار گرفته می شود.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار