مشهد؛

آموزش هاي فنی و حرفه ای تاثير گذار بر اشتغال پايدار

نمايشگاه توانمندي ها و صنايع دستي فنی و حرفه ای سرخس گشایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرماندار سرخس در مراسم افتتاح نمايشگاه توانمندی ها و صنايع دستي فنی و حرفه ای سرخس گفت: کارگروهی در فرمانداری با دبیری اداره فنی و حرفه‌ای و عضویت حدود 8 اداره شهرستان تشکیل‌ شده که وظیفه اجرای طرح استادشاگردی نوین را در سطح شهرستان دارند.

سنجرانی افزود: در این طرح به واحدهای صنفی که تمایل به جذب شاگرد دارند مجوز داده می‌شود تا با آموزش به شاگرد در حین کار علاوه بر دریافت برخی تسهیلات این امکان را برای شاگردان فراهم کنند تا بدون حضور در کارگاه‌های آموزشی و با شرکت در آزمون، مدرک فنی و حرفه ای خود را از اين مركز دریافت کنند.

وي گفت: با توجه به وضعيت اشتغال در شهرستان ، افراد مي بايست بدنبال كار آفريني باشند و از اين رو نقش خدمات فنی و حرفه ای برجسته است زيرا آموزش های فنی و حرفه ای تاثير گذار بر اشتغال پايدار در جامعه می باشد.

فرماندار سرخس تصريح كرد: مركز فنی و حرفه ای سرخس بدنبال ترويج آموزش ها و خدمات خود در روستاهاي محروم و دور دست باشد تا مردم شهرستان از خدمات اين مركز بيشتر بهره مند شوند.

سنجرانی با اشاره به ظرفيت های شهرستان خاطرنشان كرد: يكي از گام هاي موثري كه در سال گذشته فني و حرفه اي سرخس برداشته است همكاري آموزشي با پالايشگاه گاز شهيد هاشمی نژاد سرخس است كه نتيجه اين تعامل و همكاري آماده سازي نیروی فني و بومی در شهرستان مي باشد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.