بجنورد؛

شناسایی 290 بیمار مبتلا به ام اس

تاکنون 290 بیمار مبتلا به ام اس در استان شناسایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، کارشناس بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت :شمار افراد مبتلا به بیماری ام اس در کشور رو به افزایش است که سرعت در تشخیص و شناخت این بیماری از دلایل افزایش این تعداد است.

مهری فرشاد در خصوص علائم این بیماری افزود : بيماري ام.اس با علائم مختلفي بروز مي كند كه در مراحل اوليه، اين علائم شامل ضعف موضعی، کرختی ، گزگز یا عدم تعادل یک اندام، کاهش یا تاری دید ناگهانی در یک چشم، دوبینی، عدم تعادل و... هستند و اين علائم بعد از چند روز يا چند هفته از بين مي‌روند.

وی گفت : با توجه به مشترک بودن بسیاری از علائم ابتلا به ‌ام اس با ديگر بیماری‌ها، نمي توان به محض رويت يكي از علائم مذكور آن را نشانه ابتلا به بيماري ام اس دانست بلكه اين نشانه ها زماني مفهوم امكان ابتلا به اين بيماري را دارند كه استمرار داشته و بيش از 24 ساعت باقي بمانند.

فرشاد با بیان اینکه اختلالات تغذیه ای بخصوص کمبود برخی ویتامین ها می تواند عامل اصلی ابتلا به این بیماری باشد افزود: مراجعه سریع‌تر به پزشک و تشخیص زودهنگام و مصرف داروهای موجود براي اين بيماري مي تواند مانع از عود و شدت گرفتن حملات بعدي ام اس شود .

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.