یاسوج؛

بهره مندی پنج هزارنفر ازطرح توانمندسازی خانواده

مدیرکل بهزیستی استان گفت: پنج هزارنفردرکهگیلویه و بویراحمد ازطرح توانمندسازی خانواده بهره مند شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛علیرضا موسوی امجد گفت: طلاق ، اعتیاد و بیکاری سه آسیب اجتماعی عمده در این استان است.

وی بیان کرد: این تعداد از زنان به علت فوت ، از کار افتادگی یا طلاق از همسر در حوزه امور اجتماعی زیرپوشش حمایت های مختلف قرار دارند .

موسوی امجد ابراز داشت: از این تعداد بیش از یک سوم بدلیل طلاق از همسر از خدمات این نهاد حمایتی بهره مند هستند.

وی ابراز کرد: کیفیت زندگی زنانی که به علت طلاق سرپرست خانواده می شوند، پایین تر از کیفیت زندگی زنانی است که به علت فوت همسر سرپرست خانواده می شوند.

موسوی امجد ابراز کرد: پیشتر خدمات بهزیستی به زنان سرپرست خانواده عمدتا از جنس اقتصادی بود اما اکنون باید خدمات روانشناسی و مددکاری اجتماعی نیز به آنان ارائه شود.

وی بیان کرد: بهبود کیفیت زندگی جمعیت هدف سازمان از طریق ارائه خدمات جامع به روستائیان محروم،حفظ شان و کرامت انسانی افراد، پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی ،توانمند سازی فردی ،اقتصادی و اجتماعی افراد معلول و کم بضاعت از رویکرد های اصلی سازمان بهزیستی است.

موسوی امجد اظهار کرد: مردان از کار افتاده، زنان مطلقه، معلولان جسمی، حرکتی و ذهنی، نابینایان و کم بینایان، زنان سرپرست خانوار از جمله گروه های هدف بهزیستی در استان هستند.

وی با اشاره به دیگر فعالیت های بهزیستی در زمینه آسیب های اجتماعی گفت: شماره تماس 123 در دو نوبت کاری صبح و بعد از ظهر به صورت رایگان آماده ارایه خدمات مشاوره ای است.

موسوی امجد گفت: 200 کودک خیابانی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

پنج هزارو20خانوار با جمعیتی بیش از 17هزار نفر از خدمات بهزیستی استان بهره مند هستند.

18 هزار نفر معلول در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد بیش از 6 هزار نفر از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

نرخ معلولیت در استان 2.7 درصد است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.