یاسوج؛

150 میلیارد ریال اعتبار برای گسترش بخش اورژانس

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گفت: گسترش بخش اورژانس به اعتباری افزون بر 150 میلیارد ریال نیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛جلال پوران فرد گفت: نقشه بهسازی و گسترش بخش اورژانس بیمارستان های شهید بهشتی یاسوج و امام خمینی (ره) دهدشت تهیه شده است.

وی بیان کرد: تامین اعتبار مورد نیاز برای گسترش و بهسازی بخش اورژانس بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار دولت یازدهم و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

پوران فرد اظهار کرد: بخش اورژانس های بیمارستانی در هر کدام از استان های کشور زیر نظر مستقیم مراکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آن استان بوده و در دو بخش پیش بیمارستانی و بیمارستانی فعالیت می کنند.

وی عنوان کرد: مهمترین اقدام های انجام شده در بخش اورژانس پیش بیمارستانی در یک سال اخیر در کهگیلویه و بویراحمد شامل افزوده شدن 2 پایگاه جدید و نوسازی ناوگان آمبولانس اورژانس 115 این استان بوده است.

پوران فرد ابراز داشت: با اضافه شدن 29 دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد در یک سال اخیر کمبودهای آن تا حدودی برطرف شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از مهمترین ماموریت های بخش اورژانس پیش بیمارستانی این استان در یک سال اخیر می توان به هشت مورد زایمان در آمبولانس و 15 مورد نجات جان بیماران از مرگ اشاره کرد.

پوران فرد گفت: در کهگیلویه و بویراحمد اورژانس بیمارستان های شهید بهشتی یاسوج و امام خمینی (ره) دهدشت تخصصی است.

وی بیان کرد: سعی می شود که اورژانس بیمارستان شهید رجایی گچساران تا پایان امسال تخصصی شود و قول های مساعد نیز در این زمینه از سوی مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داده شده است.

پوران فرد اظهار کرد: ایمنی سازه ای بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد در مواقع بروز سوانح پیش بینی نشده از جمله زلزله 59.6 درصد است.

وی عنوان کرد: از آنجا که قدمت بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد به طور میانگین بالای 30 سال است این میزان ایمنی سازه ای معقول به نظر می رسد هر چند که باید ارتقا داده شود.

پوران فرد ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ ایمنی سازه ای بیمارستان ها وضعیت مطلوبی در کشور دارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.