مشهد؛

برگزار نخستین یادواره عالم مبارز شیخ حسن جوری در نيشابور

نخستین یادواره عالم مبارز شیخ حسن جوری رهبر قيام سربداران در زادگاهش روستای جور برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس اداره میراث فرهنگی نیشابور در این مراسم گفت: شیخ حسن جوری تاثیر بسیار زیادی در بوجود آمدن تفکر شیعی و بوجود آمدن شیعه در ایران داشته است.

مهدي کوثری با اشاره به اهمیت مکان رویدادها در بحث گردشگری افزود: ما زمانی می توانیم به تاریخ نیشابور افتخار کنیم که با ایجاد مکان رویداد به شناساندن این تاریخ پر افتخار بپردازیم.

وی شناسایی و معرفی مکان رویدادها، بزرگداشت شخصیت ها و ظرفیت بومگردی روستاها را از جمله قابلیت های گردشگری اعلام کرد و گفت: این قابلیت ها در زمینه ایجاد درآمد و رفاه تاثیر بسیاری در روستاها دارد.

کوثری با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری روستای جوری و استقبال خود اهالی روستا، تبدیل خانه شیخ حسن جوری به موزه و آماده سازی خانه های قدیمی روستای جوری برای ورود گردشگر را از جمله فعالیت ها برای زادگاه شیخ حسن جوری اعلام کرد.

بخشدار مرکزی نیشابور نیز در این مراسم گفت: میراث فرهنگی ما هویت ماست و باید در حفظ آن کوشا باشیم.

بوژمهرانی گفت: از این میراث باید با برگزاری همایش ها و بزرگداشت ها پاسداری کنیم.

بخشدار مرکزی نیشابور، ولایت پذیری، خود باوری و شهادت طلبی را از جمله خصوصیات شهید شیخ حسن جوری اعلام کرد و افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده است باید از این خودباوری شهید نشات گرفته و باور کنیم که می توانیم.

رونمایی از تابلوی روستای جوری به عنوان زادگاه این عالم مبارز، برگزاری نمایشگاه صنایع و هنرهای دستی اهالی روستا، پذیرایی با آش بی بی؛غذای نذری و سنتی نیشابور، اجرای نمایش آیینی چوله قزک توسط کودکان این روستا از جمله برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.