رشت؛

اجرای جشنواره طراحی و نقاشی

اولین جشنواره طراحی و نقاشی در لاهیجان برگزار می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛

اولین جشنواره طراحی و نقاشی ویژه هنرجویان آموزشگاه های آزاد هنری لاهیجان با همکاری انجمن هنرهای تجسمی در شهریور ماه امسال برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان در نشست هم اندیشی و برنامه ریزی این جشنواره که با حضور اعضای انجمن هنرهای تجسمی و مدیران آموزشگاه ها تشکیل شد، گفت: امروزه سرمایه گذاری در فعالیتهای فرهنگی و هنری از لحاظ بازگشت سرمایه وضعیت مطلوبی ندارد اما بسیاری از هنرمندان و علاقمندان و مدیران آموزشگاهها به علت دغدغه و ارزش گذاری برای فعالیتهای فرهنگی و هنری در این مسیر فعال هستند.

نگار نادری گفت: چنین جشنواره هایی هنرجویان را آماده می کند تا در رویدادهای بزرگ کشوری و بین المللی نیز خودشان را نشان دهند. نقش مدیر مسئولان آموزشگاهها در ایجاد و ترغیب و آموزش درست هنرجویان وشکوفایی خلاقیت هنری بسیار تاثیر گذار می باشد.

نادری افزود: این جشنواره با هدف ایجاد انگیزه رقابت بین هنرجویان و مراکز آموزشی، معرفی آموزشگاه های برتر، ترویج فرهنگ و معماری گیلان و لاهیجان و هدفمندی دوره های آموزشی در آموزشگاه ها برگزار می شود.

وی گفت: این جشنواره برای چهار گروه سنی ٦ تا ٩ سال با موضوع یک روز با خانواده در طبیعت لاهیجان،١٠تا ١٣ سال با موضوع طبیعت بیجان، ١٤تا ٢٠ سال و بزرگسالان با موضوع معماری و بخش های دیدنی شهر لاهیجان برگزار می گردد. علاقمندان جهت شرکت در جشنواره می توانند آثار خود را با موضوعات مشخص شده تا تاریخ ١٠شهریور به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان تحویل دهند. لازم بذکر است شرکت کنندگان باید حتماً از هنرجویان آموزشگاه های رسمی هنرهای تجسمی لاهیجان است.

نادری در پایان اظهار داشت: پس از داوری آثار در هر گروه سنی به افراد منتخب جوایزی به رسم یادبود اهدا خواهد شد و آثار در گالری استاد محجوبی اداره به نمایش عموم در خواهد آمد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.