گیلان؛

ساخت بزرگترین تصفیه خانه شمال کشور

بزرگترین تصفیه خانه شمال کشور در بخش سنگر در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  گیلان؛ مدیرعامل آبفای گیلان با اعلام این خبر گفت: بزرگترین تصفیه خانه شمال کشور با ظرفیت 6 میلیون متر مکعب بر ثانیه در بخش سنگر گیلان در حال ساخت است.

کاظم لطفی با بیان اینکه این تصفیه خانه با سرمایه گذاری ۱۶۸ میلیارد تومانی بخش خصوصی تا دو سال آینده آماده بهره برداری می شود، افزود: تصفیه خانه بخش سنگر در دو فاز احداث و با ساخت آن، آب استان گیلان تا ۵۰ سال آینده تأمین می شود.

وی احداث سد دیورش را تأمین کننده آب شهرهای رودبار، منجیل، رستم آباد، لوشان و توتکابن احداث این سد یکی از طرح های مهم آبرسانی در گیلان است.

مدیرعامل آبفای گیلان همچنین از اتمام عملیات اجرایی طرح های آبرسانی در شهرستان های فومن و صومعه سرا تا سال ۹۸ خبر داد و افزود: طرح آبرسانی به آستارا و لوندویل نیز در دست اجرا بوده و همچنین اجرای طرح آبرسانی رودسر و املش نیز تا سال ۹۶ به پایان می رسد.

لطفی احداث تصفیه خانه چلوند را نیز از طرح های آبرسانی گیلان اعلام کرد و یادآور شد: با پایان یافتن عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهر اطاقور لنگرود تا یک ماه آینده، این طرح وارد مدار بهره برداری می شود.

وی زمان اتمام عملیات اجرایی طرح های آبرسانی به شهرهای لنگرود، لاهیجان، سیاهکل و رودسر را نیز پایان سال ۹۸ اعلام کرد.



انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.