ویلای پناهی به دلیل ثبت به موقع در میراث فرهنگی تخریب نمی‌شود

روابط عمومی کمیته امداد در واکنش به خبر تخریب ویلای پناهی که از آثار ثبت شده میراث فرهنگی است اعلام کرد: خانه تاریخی معروف به ویلای پناهی به دلیل ثبت به موقع در فهرست میراث فرهنگی تخریب نخواهد شد.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، در پی انتشار خبری با عنوان "تاریخ در جغرافیای دستگاه‌ها جایی ندارد؟/ آوار مرگ در انتظار یک خانه تاریخی دیگر" ، روابط عمومی کمیته امداد اعلام کرد: خانه تاریخی معروف به ویلای پناهی به دلیل ثبت به موقع در فهرست میراث فرهنگی تخریب نخواهد شد.

در جوابیه کمیته امداد آمده است: «از میان املاک و مستغلاتی که در اختیار مجتمع اقتصادی کمیته امداد قرار دارد تنها دو مورد که یکی از آنها همین ویلای پناهی بوده و به دلیل اعلام شهرداری تهران مبنی بر لزوم دریافت نظر سازمان میراث فرهنگی و دیگری یک ملک واقع در حد فاصل خیابان وصال و دانشگاه تهران که در مجاورت یک بنای فرهنگی قرار دارد، با لحاظ نمودن اصل صیانت از آثار فرهنگی، انجام هیچگونه عملیات عمرانی و ساخت و ساز در آنها تعریف نشده است.

نکته قابل توجه اینکه به دلیل اظهار نظر سازمان میراث فرهنگی در خصوص ویلای پناهی، هیچگونه برنامه‌ای برای انجام عملیات عمرانی در ساختمان مذکور صورت نگرفته و تا تعیین تکلیف قانونی آن، اقدام خاص دیگری نیز صورت نخواهد گرفت.»

منبع:فارس
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار