ارومیه؛

استفاده پسا فرجام برای رونق صنعت و تولید

باید از فرصت ایجاد شده در پسا فرجام برای رونق صنعت و تولید استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، معاون امور هماهنگی اقتصادی و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی گفت : باید از فرصت ایجاد شده در پسا فرجام برای رونق صنعت و تولید استفاده کنیم

صفر زاده در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی استان که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد با اشاره به وجود مشکلات نقدینگی در برخی از واحد های تولیدی و صنعتی در استان گفت: مشکل عمده واحده های صنعتی و تولیدی نبود سرمایه در گردش است که امیدواریم این مسئله با اجرای طرح های ویژه و تامین بخشی از این سرمایه درگردش برطرف شود.

وی ادامه داد: همه تلاش می کنیم تا سیاست هایی که در برنامه ششم توسعه برای خروج از رکود صنعت شکل می گیرد در استان آذربایجان غربی نیز عملیاتی شود و تا بار دیگر رونق به صنایع کوچک و شهرک های صنعی بازگردد .

معاون امور هماهنگی اقتصادی و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مشکلات و برخی ناامنی ها در برخی از کشور های همسایه کشورمان ادامه داد: علیرغم وجود این مشکلات و تاثیر این نامنی ها در صادرات محصولات کشور ، خوشبختانه با رهنودها و هدایت های مقام معظم رهبری و تدبیر دولت تدبیر و امید برجام به فرجام رسید و باید از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را در جذب سرمایه گذاران و همچنین رونق صنعت و تولید در کشور بکنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در این مراسم با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در این رابطه، ایشان اجرای این سیاست‌ها را برای سه قوه، اصحاب رسانه، سرمایه‌گذاران، تشکل‌های مردم نهاد و عموم مردم جامعه واجب دانسته و بر حمایت از تولیدات داخلی تاکید کردند.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن، با توجه به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت نیز خود را مکلف به اجرای این سیاست‌ها دانسته و فردا چهاردهمین جلسه کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در تهران برگزار می‌شود.

یزدانی از راه‌اندازی 10 هزار بنگاه راکد و زیر ظرفیت تولید و دو هزار طرح بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان امسال در سراسر کشور خبر داد و گفت: راه‌اندازی این واحدها که 420 واحد آن در استان آذربایجان‌غربی قرار دارد سبب اشتغال 185 هزار نفر در کل کشور می‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به وجود 950 شهرک و ناحیه صنعتی در کل کشور بیان کرد: در این رابطه در 780 شهرک و ناحیه صنعتی در قالب حق بهره‌برداری و انتفاع زمین واگذار می شود.

یزدانی اظهار داشت: هم اکنون در 24 شهرک و ناحیه صنعتی استان آذربایجان‌غربی از مجموع 34 شهرک و ناحیه، زمین واگذار شده است.

وی افزود: با مطالعه‌ و تحقیقی که بانک جهانی از 10 هزار بنگاه تولیدی در 80 کشور دنیا انجام داده مشخص شده است که بیشتر مشکلات آنان همانند کشورمان، مشکلات مربوط به نقدینگی، امنیت سرمایه‌گذاری، قوانین و مقررات و نیز بازار بوده است.

در پایان این مراسم از خدمات مسعود مهدی زاده تقدیر و احسان جوی به عنوان مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان معرفی شد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: تولید ، صنعت ، فرجام ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.