مشهد؛

جشن کتاب نیشابور با حضورنویسندگان برجسته ادبیات کودک و نوجوان

رییس دبیرخانه پایتخت کتاب ایران در نیشابورازحضور 50 نویسنده سرشناس حوزه کودک و نوجوان، برای شرکت در نخستین "جشن کتاب نیشابور" در این شهر خبرداد.

جشن کتاب نیشابور با حضورنویسندگان برجسته ادبیات کودک و نوجوان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس کرخی افزود: فرهاد حسن زاده، حسین فتاحی، فریدون عموزاده خلیلی، افسانه شعبان نژاد و معصومه انصاریان برخی از این نویسندگان هستند.

وی گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت جعفر توزنده جانی نویسنده نیشابوری کودک و نوجوان، برگزاری کارگاه های تخصصی آموزشی نویسندگی از برنامه های جشن کتاب نیشابور است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد نیشابور افزود: حضور نویسندگان در بین کودکان روستایی، برگزاری برنامه شعر و قصه خوانی در آرامگام خیام و عطار و دیدار و گفت و گو با اهل فرهنگ از دیگر برنامه های این جشن است.

عباس کرخی گفت: همچنین در حاشیه حضور این نویسندگان در نیشابور، جشن امضای کتاب برگزار می شود که در این جشن، کتاب های این نویسندگان با امضای خودشان و با تخفیف عرضه می شود.

او افزود: این نویسندگان پنج شنبه برای برگزاری برنامه های فرهنگی عازم سبزوار خواهند شد.

رییس دبیرخانه پایتخت کتاب ایران در نیشابور گفت: برگزاری بزرگداشت محمود برآبادی نویسنده سبزواری کودک و نوجوان و جشن امضای کتاب بخشی از برنامه هایی است که در سبزوار برگزار می شود.

پایتخت کتاب ایران عنوان طرحی به تبع از طرح پایتخت جهانی کتاب است.

در طرح پایتخت کتاب ایران سالانه یک شهر به عنوان پایتخت کتاب این کشور انتخاب می‌شود.

پارسال نیشابور، پایتخت کتاب ایران شد.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.