اهواز؛

مهارت عامل بی نیازی به کشورهای خارجی

مدیر عامل بانک توسعه تعاون خوزستان گفت:خیلی از مهارت هایی که در کشور به آن نیاز داریم در فنی و حرفه ای موجود است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عالی محمودی درجریان بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای امام علی (ع) اهواز گفت: با وجود این همه امکانات،ظرفیت ،تجهیزات و اساتیدمجرب درکارگاههای آموزشی باید تاسف خورد برای کسانی که بدون مهارت هستند و دم از بیکاری می زنند.

وی افزود:وجود مراکزآموزش فنی وحرفه ای با این همه امکانات قوی قطعا در رفع بیکاری بسیار تاثیر گذار خواهدبود.

عالی محمودی تصریح کرد:جوانان فاقد مهارت زمانی که نمی توانند وارد بازار کار شوند براحتی می توانند با مراجعه به مراکز فنی و حرفه ای و گذارندن دوره های آموزشی بازار کار خوبی را برای خود فراهم کنند.

 وی در بازدید از کارگاه آموزشی تعمیر کولرهای دوتیکه و پنجره ای بیان کرد:در بحث سیستم های برودتی مرکز امام علی (ع) اهواز بسیار قوی می باشد و در استانی که هوا بسیارگرم و دمای هوا به 60 درجه می رسد یادگیری این حرفه می تواند مهارتی بزرگ و ارزشمند و باعث ایجاد یک شغل پایدار برای افراد باشد.

عالی محمودی ضمن بازدید از کارگاه جوش افزود: با فراگیری رشته جوشکاری که مورد نیاز خیلی از شرکت ها و صنایع درون و برون استانی است و فرصت شغلی مناسبی می باشد و حتی افراد با احداث کارگاه آزاد می توانند بازار کار خوبی را برای خود فراهم کنند.

 وی با اشاره به جوانی کشور ایران خاطر نشان کرد: آموزش مهارتی بر اقتصاد مقاومتی بسیار تاثیر گذار است چر ا که وقتی در شرکت های داخلی مشکلی پیش می آید شرکت های خارجی به دلیل شرایط سیاسی درخواست هزینه های بسیار سنگینی می کنند و بعضا هم مشکل را حل نمی کنند اما اگر این مهارت ها را جوانان ما یاد بگیرند دیگر نیازی به کشورهای خارجی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.