شیراز؛

شیراز شهر هوشمند

شیراز به‌سوی هوشمند شدن حرکت می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیرازبا بیان این که شیراز به‌سوی هوشمند شدن حرکت می‌کند، افزود: پانزدهمین نمایشگاه الکامپ و سومین نمایشگاه تلکام در شیراز در حال برگزاری است و شهرداری شیراز نیز به‌عنوان مجری طرح شهر هوشمند، امروز در این نمایشگاه حضور دارد .
حیدری گفت: تلکام در واقع به بخش صنعت مخابرات و ارتباطات کشور اشاره دارد و در غرفه‌های تلکام آخرین دستاوردهای صنعت مخابرات و ارتباطات به نمایش درآمده است.
وی ادامه داد: الکامپ نیز به دستاوردهای بخش الکترونیک، رایانه و تجارت الکترونیک گفته می‌شود و غرفه‌های بسیاری اقدام به ارائه این دستاوردها کرده‌اند.
حیدری تصریح کرد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز در دو سال گذشته با هدف ایجاد شهرداری هوشمند شروع به فعالیت کرده است و  قصد دارد خدمات خود را در حوزه شهری نیز ارائه و شیراز را به شهری هوشمند تبدیل کند.
حیدری افزود: عنصر اصلی یک شهر هوشمند، شهروند هوشمند است و دلیل حضور و حمایت پررنگ شهرداری شیراز در این نمایشگاه، معرفی آخرین دستاوردهای رایانه‌ای، مخابراتی و الکترونیکی به شهروندان است.
وی بیان کرد: شهر هوشمند چند مؤلفه مانند شهروند هوشمند، حمل‌ونقل هوشمند، حاکمیت هوشمند، اقتصاد هوشمند دارد و در زمینه حمل‌ونقل هوشمند ما از طریق علم روز IT پروژه‌هایی در سطح شهر اجرا می‌کنیم که از بار ترافیک شهری کاسته می‌شود.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز تصریح کرد :امروز سازمان ما با تهیه یک نقشه هوشمند و قابل‌نصب بر روی گوشی همراه توانسته است عوارض شهری مانند ترافیک آنلاین شهر، نزدیک‌ترین خدمات شهری  را در خدمت شهروندان قرار دهد.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار