کرمان؛

شناسنامه زکات در ریگان ارائه می شود

امام جمعه ریگان گفت با توجه به اغاز برداشت خرما ودریافت زکات شورای زکات وشناسنامه زکات در روستاهای ریگان راه اندازی می گردد .

شناسنامه زکات در ریگان ارائه می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی امروز در جمع دهیاران بخش مرکزی ریگان گفت شورای زکات متشکل ازشورای اسلامی روستا دهیاران واعضای هئیت امنای مساجد تشکیل می گردد .

وی بیان داشت: با توجه به اینکه درتعدادی از روستاهای شهرستان ما مساجدوخانه عالم و..نداریم این شورا زکات محصولات را جمع اوری وسپس در همان روستا کمیته امداد معادل ان پرداخت خواهد نمود .

رئیس شورای زکات شهرستان ریگان با اشاره به اینکه شناسنامه زکات در روستاهای شهرستان نیز صادر می گردد گفت: بر اساس همین شناسنامه امکانات به کشاورزان تعلق خواهد گرفت .

رنجبر ماهانی یاد اور شد این شناسنامه زکات نیز در حال انجام می باشد وتا قبل از برداشت محصول به کشاورزان داده خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه دهیاران در روستاها تبلغ واطلاع رسانی در زمینه پرداخت زکات داشته باشند بیان کرد تا کنون برای زکات در بعضی از روستاهای شهرستان اطلاع رسانی صورت نگرفته است .

رئیس کمیته امداد امام خمینی ره شهرستان ریگان در این جلسه بیان داشت سال گذشته بیش از یک میلیارد ریال زکات در شهرستان ریگان جمع اوری گردید که نسبت به سالهای قبل رشد 10درصدی داشته است .

منوچهر اشورزاده علت افزایش پرداخت زکات را اطلاع رسانی در روستاها از طریق رسانه ها برشمرد وبیان داشت طی یک ماه گذشته اطلاع رسانی در زمینه پرداخت زکات در شهرستان ریگان صورت گرفته است .

وی گفت زکات جمع اوری شده در شهرستان ریگان صرف همان روستایی که زکات از ان جمع اوری گردیده هزینه شده است .

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار