تا کنون کار سنجش سلامت افزون بر 12 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در یزد انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛رییس آموزش و پرورش استثنائی استان یزد گفت: طرح سنجش سلامت با هدف ارزیابی جسمانی و سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان، تشخیص و شناسائی به موقع نارسائی های جسمانی و تحصیلی نوآموزان و جای دهی تحصیلی مناسب و کمک به بهبود کیفی آموزش از 17 خرداد آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه دارد.

مصطفی پایدار افزود: 16 مرکز عمومی و یک مرکز تخصصی در سطح استان ارزیابی هایی شامل قد، وزن، دهان و دندان، پزشک عمومی، آمادگی تحصیلی، اختلالات گفتاری و رفتاری نوآموزان را انجام می دهند.

وی جامعه هدف طرح را افزون بر 22 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و 6500 نوآموز پیش دبستانی در شهرستان های پایلوت ذکر کرد و گفت: تاکنون کار سنجش افزون بر 12 هزار نوآموز انجام شده است که 11 هزار و 500 نفر آنان بدون مشکل تشخیص و برای ثبت نام به مدارس معرفی شده اند. 

رییس آموزش و پرورش استثنائی استان یزد از معرفی  یک هزار و 237 نفر دانش آموز برای ارزیابی تخصصی به پایگاه تخصصی سنجش سلامت خبرداد و بیان کرد: از این تعداد، یک هزار و80 نفر با یک مشکل و 157 نفر بیش از یک مشکل اعم از بینایی، شنوائی، آمادگی تحصیلی یا جسمی و حرکتی مواجه بوده اند. 

پایدار  عنوان کرد: خستگی و گرسنگی از جمله عواملی است که بر عملکرد کودک در فرایند سنجش تاثیر نامطلوب دارد و از به کاربردن کلماتی نظیر تست، آزمون، معاینه پزشکی و غیره که موجب نگرانی و اضطراب کودک می شود خودداری گردد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.