کرمان؛

افزایش ۳۰درصدی عملکرد با آبیاری تحت فشار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت گفت: با اجرای آبیاری قطره‎ای به طور میانگین عملکرد حدود 30 درصد افزایش می‎یابد و حدود 40 تا 50 درصد در مصرف آب صرفه‎جویی می‎شود.

افزایش ۳۰درصدی عملکرد با آبیاری تحت فشاربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی سالاری با اشاره به اینکه بیش از یک‎هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان جیرفت به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است،افزود: در سال مالی 1394 بیش از یک‎هزار هکتار از اراضی کشاورزی مجهز به آبیاری سنتی این شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار «قطره‎ای» تجهیز شده است.

وی گفت: در همین راستا در بیش از یک‎هزار و 700 هکتار از اراضی کار عملیات طراحی انجام شده است که طی سال جاری به مرحله اجرا می‎رسد.

سالاری افزود: برای اجرای یک‎هزار و 20 هکتار آبیاری قطره‎ای مبلغی معادل 66 هزار و 300 میلیون ریال از طرف دولت پرداخت شده است که معادل 85 درصد هزینه‎های اجرایی است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای پروژه‎های آبیاری تحت فشار مبلغی معادل 15 هزار میلیون ریال اعتبار دولتی مورد نیاز است، گفت: در هر هکتار حدود 65 میلیون ریال از طرف دولت به صورت بلاعوض و مابقی به عنوان خودیاری توسط بهره‎بردار پرداخت می‎شود.

سالاری عنوان کرد: با توجه به بحران و محوریت آب و خشکسالی باید تمام مزارع و باغ‎های این شهرستان به آبیاری تحت فشار تجهیز شوند.

انتهای پیام/ ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار