اهواز؛

رشد اهدای خون در ایذه

در چهار ماه اول سال 3 هزار واحد خون دریافت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرپرست انتقال خون ایذه گفت: در چهار ماه اول سال تعداد 3 هزار و 300 اهدا کننده خون در ایذه داشتیم که از این تعداد 3 هزار واحد خون دریافت شد.

پژمان آصفی در ادامه درباره بیشترین مصرف کنندگان خون در این شهرستان گفت: در شهرستان ایذه و باغملک 105 بیمار تالاسمی وجود دارد و همچنین عمل‌های جراحی، زنان و زایمان و سوانح بیشترین واحد خونی به این عده اهدا می‌شود.

سرپرست انتقال خون ایذه ادامه داد: در حال حاضر گروه خونی +o و –AB بیشترین و کمترین تولید خون را در سطح ایذه داشتیم.

آصفی اضافه کرد: با توجه به اینکه تعدادی از بیماران شهرستان به منظور عمل جراحی به مرکز استان اعزام می‌شوند این پایگاه نیز مازاد تولید خون خود که 50درصد است را به نقاط مختلف استان ارسال می‌کند تا دچار کمبود خون نشوند.

وی همچنین از روز اهدا خون که روز شنبه 9 مردادماه است خبر داد و افزود: تمامی پایگاه‌های دریافت خون در روز شنبه مورخ 9 مرداد که مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) است برای خون‌گیری باز است.

وی عنوان کرد: در سطح شهرستان‌های ایذه، باغملک و هفتکل در بخش‌های مختلف از جمله میداوود، صیدون و دهدز بمناسبت روز اهدای خون، تیم‌های خون گیری اعزام می‌شوند.

سرپرست انتقال خون ایذه از تجلیل دو کارمند نمونه بنام‌های کوروش فریدونی و راضیه افرازه که در واحدهای اهدا کنندگان و تولید فرآورده خونی فعالیت می‌کنند خبر داد و تصریح کرد: این دو کارمند به خاطر عملکرد خوبی که به لحاظ کیفی و کمی داشتند از طرف استان تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار