اصفهان؛

صدور حكم قضايي متخلف شكار و صيد و واحد آلاينده در كاشان

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان از صدور حكم قضايي متخلف شكار و صيد و مسوول واحد آلاينده در این شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،متخلف شکار و صید که اقدام به شکار غیر مجاز  در منطقه حفاظت شده قمصر- برزک کرده‌بود به اتهام مشارکت در شکار دو راس قوچ وحشی و یک راس کل به پرداخت 18 میلیون ریال جزای نقدی به عنوان ضرر و زیان و خسارات وارده به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محکوم شد.

محمود قهرمانی، با اشاره به اینکه منطقه حفاظت شده قمصر– برزک با وسعت 60 هزار هکتار گفت: منطقه حفاظت شده محدوده‌ای از منابع طبیعی کشور اعم از جنگل و مرتع و دشت و آب و  کوهستان اطلاق می شود که از لحاظ ضرورت حفظ و تکثیر نسل جانوران وحشی یا حفظ یا احیا رستن‌یها و وضع طبیعی آن دارای اهمیت خاصی است و تحت حفاظت قرار می‌گیرد.

وی در مورد صدور حكم قضايي براي مسوول يك واحد آلاينده صنعتی در كاشان نیز افزود: آلودگي شديد  این واحد صنعتی در پايش واحدهاي صنعتي شهرستان مشخص شد که مسئول اين واحد پس از  پيگيري هاي مكرر، از رعایت قوانين و مقررات زيست محيطي، استنكاف کرد.

به‌گفته‌وی،این موضوع از طريق طرح شكايت در دستگاه قضايي پيگيري و پس از طي مراحل دادرسي به لحاظ دفاعيات غير موجه متشاكي، مسوول واحد به اتهام تهديد عليه بهداشت عمومي از طريق آلودگي محيط زيست ، به پرداخت مبلغ بیست میلیون ریال جزای نقدی محكوم شد.

قهرمانی در پایان تصریح کرد:بر اساس ماده 688 قانون مجازات اسلامي هر اقدامي كه تهديد عليه بهداشت عمومي تلقي گردد جرم محسوب مي شود و مرتكبين حتی به حبس تا يكسال نیز محكوم خواهند شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.