آبادان؛

صدور731 گواهینامه دوره بهداشت عمومی در جنوب خوزستان

731 گواهینامه دوره بهداشت عمومی در جنوب خوزستان صادر می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:از ابتدای سال تاکنون 731 گواهینامه دوره بهداشت عمومی در شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان صادر شده است.

جعفر ربیحاوی افزود:این افراد شامل شاغلین مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی و اماکن عمومی هستند که با گذراندن دوره آموزشی بهداشت عمومی و موفقیت در امتحان نهایی موفق به اخذ گواهینامه بهداشت عمومی شدند.

وی گفت:در سال گذشته یک هزار و 430 نفر از گروه هدف، دوره بهداشت عمومی را گذرانده و موفق به اخذ مدرک مربوطه شدند.

مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: این دوره در آموزشگاه های اصناف که توسط بخش خصوصی احداث و زیر نظر مراکز بهداشت شهرستان ها فعالیت می کند، برگزار می شود.

ربیهاوی گفت: با توجه به آمارهای موجود تا کنون نزدیک به 20 درصد از گروه هدف، آموزش های مذکور را دریافت کرده و مطابق برنامه ریزی انجام شده و با توجه به راه اندازی دومین آموزشگاه منطقه در خرمشهر، امید است تا پایان سالجاری برای 50 درصد از جامعه هدف گواهینامه بهداشت عمومی صادر شود.

وی افزود: مطابق قانون، شاغلین مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی، اماکن عمومی و رانندگان وسائط نقلیه ملزم به گذراندن دوره بهداشت عمومی هستند که مواد درسی آن بهداشت فردی، بهداشت موادغذایی، بیماری های مرتبط با فعالیت صنفی، بهداشت ساختمان و ابزار و وسایل کار و همچنین مواد قانونی مرتبط است.

شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان از خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره می برند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.