در نامه‌ای به نمایندگان مجمع پارلمانی اروپا؛

ترکیه: شورای اروپا کودتای نافرجام اخیر را محکوم کند

رئیس هیئت نمایندگی ترکیه در مجمع پارلمانی شورای اروپا، از نمایندگان این شورا خواست تلاش برای کودتای نافرجام این کشور را محکوم کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس هیئت نمایندگی ترکیه در مجمع پارلمانی شورای اروپا از نمایندگان پارلمان اروپا خواست تلاش برای کودتای نافرجام 15 ژوئیه را محکوم و از مبارزه دولت ترکیه برای دموکراسی حمایت کنند.

طالب کوجوک‌جان، رئیس هیئت نمایندگی ترکیه در مجمع پارلمانی شورای اروپا (نماینده حزب عدالت و توسعه،) نامه ای خطاب به 542 نماینده مجمع پارلمانی از 47 کشور عضو شورای اروپا نوشت.

وی در این نامه ابتدا یادآور شد که سازمان تروریستی موازی فتو (FETO)  پانزده ژوئیه به منظور پایان دادن به نظام دموکراتیک در ترکیه دست به کودتا زد.

 طالب کوجوک‌جان نوشت: « فِتو برای گلوله باران پارلمان و نهادهای دولتی، قتل صدها غیرنظامی مخالف کودتا و از بین بردن رئیس جمهور رجب طیب اردوغان که به صورت دموکراتیک انتخاب شده، از هواپیماها، بالگردها و تانک‌های ارتش استفاده کرد.»

وی افزود: «این کودتا به لطف شجاعت افسانه ای مردم ترکیه و اراده رئیس جمهور اردوغان دفع شد. بیش از 250 تن در گلوله باران‌های کودتاچیان کشته شدند. مجمع پارلمانی شورای اروپا باید این کودتا را به شدت محکوم و حمایت خود را از دموکراسی، حکومت قانون و حقوق بشر در ترکیه اعلام کند. ما از نمایندگان مجمع پارلمانی شورای اروپا می خواهیم مردم ترکیه را در مبارزه برای دموکراسی تنها نگذارند.»

در پایان، طالب کوجوک‌جان یادآور شد که حالت فوق العاده یک حق قانونی است که برای دفاع از دموکراسی و مردم ترکیه وضع شده است، همانطور که فرانسه و بلژیک و دیگر کشورهای عضو شورای اروپا توانستند در مبارزه خود با تروریسم آن را وضع کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار