اعتراض شدیداللحن سوریه به کشتار غیرنظامیان در حملات هوایی ائتلاف آمریکا

در پی کشته شدن ده ها غیرنظامی در حملات هوایی ائتلاف آمریکا در سوریه، دمشق مراتب اعتراض خود را به شورای امنیت اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، در پی کشته شدن بیش از 40 غیرنظامی در حملات هوایی ائتلاف تحت هدایت امریکا در سوریه، دولت دمشق سازمان ملل را به اتخاذ اقدامات فوری و جلوگیری از عملیات این ائتلاف فراخواند.

بر این اساس، وزارت خارجه سوریه طی دو نامه جداگانه به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل  و کورو بسشو، رئیس شورای امنیت ضمن انتقاد شدید از خشونت‌های ائتلاف علیه غیرنظامیان خواهان مجازات متخلفان شد.

این نامه‌های اعتراض آمیز بعد از آن نوشته شد که در حمله هوایی ائتلاف به شهر غندور واقع در 23 کیلومتری منبج «دست‌کم 45 غیرنظامی کشته... و 50 نفر زخمی» شده‌اند.

دولت سوریه در این نامه‌ها تاکید کرد هر عملیات ضد تروریستی که با هماهنگی دمشق و مطابق با قوانین بین الملل و منشور سازمان ملل انجام نشود، محکوم به شکست است.

وزارت خارجه سوریه همچنین حمایت مداوم فرانسه، امریکا، ترکیه، عربستان سعودی و قطر از گروه‌های «مخالف میانه‌رو» را محکوم کرد و آن را پشتیبانی آشکار از تروریست‌های جهان و به ویژه در سوریه برشمرد.

این وزارتخانه همچنین «از شورای امنیت خواست قطعنامه‌های ضد تروریستی خود را علیه کشورهای حامی تروریسم» اعمال کند.

دولت دمشق در این نامه‌ها بر ادامه مبارزه با تروریسم  و تلاش برای دستیابی به راه‌حل سیاسی «بدون مداخله خارجی» تاکید کرده است.

ائتلاف تحت فرمان امریکا از سپتامبر 2014 بدون مجوز دمشق و یا سازمان ملل حملات هوایی خود را علیه آن چه مواضع تروریست های داعش می‎‎ نامد، آغاز کرده است.

گفته می‌شود کمپین نظامی امریکا در سوریه در دستیابی به هدف عنوان شده خود مبنی بر نابودی داعش ناموفق بوده است و در حملات هوایی آن غیرنظامیان هدف قرار گرفته و کشته می‌شوند.

حملات هوایی 23 جولای (2 مرداد) امریکا به روستای نواجه در شرق منبج دست کم 15 کشته بر جای گذاشت. در حمله مرگبار جنگنده‌های فرانسوی ائتلاف نظامی تحت فرمان امریکا در 30 تیر به روستای توخان الکبری در شمال منبج نیز 120 غیرنظامی جان باختند.

سوریه از سال 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است. براساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه که در تاریخ 22 بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

در جنگ پنج ساله سوریه میلیون‌ها نفر نیز در داخل و خارج از این کشور جنگ زده آواره شده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۹ مرداد ۱۳۹۵
آمریکائی ها و ائتلاف ننگین آنها اجازه پرواز در فضای سوریه راندارند و اقاداماتشان تجاوز و جنایت برعلیه بشریت است و باید محاکمه و مجازات شوند .
آخرین اخبار