اهواز؛

2 بیمار دیگر در بخش دیالیز بیمارستان سینا بستری شدند

یک کمیسیون پزشکی با دستور استاندار خوزستان متشکل از 5 متخصص عفونی برای بررسی قضیه فوت بیماران دیالیزی تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون استاندار خوزستان گفت: برای حادثه فوت بیماران دیالیزی یک کمیسیون پزشکی با دستور استاندار تشکیل شده که ۵ نفر از پزشکان با تخصص‌های عفونی در آن عضویت دارند و قرار شده در مدت معینی بررسی‌های لازم را انجام دهند.

فرج‌الله خبیر درباره ماجرای فوت چند بیمار دیالیزی بیمارستان سینا شهرستان کارون اظهار داشت: بحثی با مضمون فوت چند بیمار دیالیزی به علت مسمویت با غذای نذری مطرح شده که البته بیشتر در شبکه‌های مجازی بیان شده است، از آنجا که این موضوع تخصصی است بنابراین متخصصان امر باید بررسی دقیقی انجام دهند و نتیجه را اعلام کنند.

وی افزود: برای این قضیه یک کمیسیون پزشکی با دستور استاندار تشکیل شده که 5 نفر از پزشکان با تخصص‌های عفونی عضویت دارند و قرار شده در مدت معینی از نظر محیط بیمارستان و نیز از نظر مشکلاتی که از بیرون از بیمارستان با بیماران مواجه بوده، بررسی‌های لازم را انجام دهند. پزشکان خوزستانی هستند و از طریق استانداری تعیین شده‌اند همچنین هئیتی که از طرف وزارت بهداشت می‌آید نیز کار خودش را انجام می دهد.

معاون سیاسی استاندار خوزستان بیان کرد: نکته‌ای که وجود دارد این است که در آن روز 50 نفر دیالیز شده‌اند و بین 50 نفر 5 نفر با علائم عفونی اسهال و استفراغ و نیز علائم روده ای دوباره به بیمارستان مراجعه کرده‌اند که این موضوع به گونه‌ای نتیجه می‌دهد که مشکلی در بیمارستان نبوده ولی باید علت فوت دقیقا روشن شود و بر اساس بررسی‌های متخصصان نتیجه اعلام می‌شود.

وی درباره تازه‌ترین بررسی‌های انجام شده، گفت: بررسی‌ها را مسئولان بیمارستان انجام داده‌اند و فعلا به نظر می‌رسد که باید مجموعه‌ای با تخصص بالاتر این قضیه را بررسی کند. البته یکی از این 4 نفری که فوت شده علائم روده‌ای و عفونی را نداشته و اگرچه جزو بیماران دیالیزی بیمارستان سینا بوده ولی به علت مشکلات قلبی به بیمارستان گلستان اهواز مراجعه کرده و در آنجا فوت کرده است.

معاون استاندار خوزستان افزود: فوت این فرد در واقع ارتباطی به این قضیه (بیمارانی که به علت مشکلات عفونی فوت‌ کرده‌اند) ندارد بنابراین در کل می‌توان گفت که آمار فوتی‌ها 3 نفر هستند. البته 2 نفر دیگر به بیمارستان مراجعه کرده‌اند و اکنون بستری هستند ولی خطر برطرف شده است.

خبیر درباره عدم اطلاع رسانی به موقع توسط علوم پزشکی عنوان کرد: باید اطلاع‌رسانی می‌شد. این موضوع را باید فردا مجددا از مسئولان سوال کنم که عدم اطلاع رسانی به موقع به چه دلیل بوده است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.