اهواز

مشکل کم آبی درحوضه جراحی

کارشناس حوزه انرژی از مشکل اصلی رودخانه جراحی خبرداد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،
حبیب آقاجاری با بیان اینکه مشکل کم‌آبی در حوزه جراحی از بهبهان تا شادگان است، عنوان کرد: عمده مشکل رودخانه جراحی «زهکشی و کانال‌کشی» است که در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی این موضوع به تصویب رسید و مرحله نخست آن اجرا شد.
 وی افزود:نمایندگان استان در مجلس دهم برای اجرای مرحله دوم این کار تا «گُرگُر» باید تلاش کنند.

   آقاجاری تصریح کرد: انتقال آب کارون به رودخانه جراحی کار خوبی است اما باید توجه داشت که کارون در مسیرهای غربی خوزستان قرار گرفته و جراحی در بخش شرقی استان قرار گرفته و به غرب ختم می‌شود. در واقع جراحی عمود بر کارون قرار می‌گیرد .

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس نهم اظهارداشت: اگر به دنبال وصل کردن کارون به انتهای جراحی هستند که فقط شادگان از این آب بهره می‌برد و شهرهای شرقی مانند ماهشهر، رامهرمز، رامشیر، امیدیه و بهبهان بهره زیادی نمی‌برند .

وی  افزود: کارون بالا دست جراحی است و ارتفاع اهواز بیشتر از ماهشهر است برای همین در صورت انتقال آب رودخانه کارون به رودخانه جراحی، آب به کارون باز نمی‌گردد .

آقاجری بیان کرد: انتقال آب کارون به شادگان تقریبا از شهر کوت عبدالله و بند امیر انجام می‌شود ولی اگر به دنبال انتقال آب به بالادست رودخانه جراحی هستند باید از شوشتر به سمت رامهرمز آب را منتقل کنند.

وی درپایان اظهار داشت: انتقال آب کارون به رودخانه جراحی اگر برای پایین دست باشد، توجیه اقتصادی دارد اما برای رامهرمز، رامشیر و باالادست جراحی توجیه اقتصادی ندارد.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.