قم؛

آیت الله مکارم شیرازی شیخ الازهر را تحسین کرد

آیت‌الله مکارم شیرازی هوشیاری و درک واقعیت‌های موجود جهان اسلام از سوی شیخ الازهر را تحسین کرد.


تحسین هوشیاری و درک واقعیت‌های موجود جهان اسلام از سوی شیخ الازهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله مکارم شیرازی در پی صدور حکمی از عالم معروف شیخ الازهر مصر بیانیه‌‌ای منتشر کرده است.
 
در این بیانیه آمده است: در اخبار آمده بود که جناب احمد الطیب شیخ الازهر مصر از همه علمای اسلام اعم از شیعه و اهل سنت دعوت کرده که همگی حکم به تحریم جنایات وحشتناک ضد بشری که از سوی گروهی افراطی سر می‌زند، داشته باشند. شیخ الازهر با تصریح به نزدیکی تفکرات شیعی و سنی در این باره اظهار کرد «الازهر همواره به تقریب جوامع شیعی و سنی تأکید کرده و دستاورد این تقریب را برای دانشگاه الازهر حائز اهمیت می‌داند.»

سپس اظهار داشته من از همه علما و رهبران سنی و شیعه دعوت می‌کنم تا در نشست مشترکی در دانشگاه الازهر گرد هم آیند و با صدور فتوای مشترکی کشتار مسلمانان را از همه مذاهب اسلامی تحریم کنند و نتیجه صدور این فتوا پایان بخشیدن به انجام اقدامات وحشیانه بعضی از گروه‌های افراطی است.
 
در این بیانیه خاطرنشان شده است: ما ضمن تحسین وافر از هوشیاری و درک واقعیت‌های موجود جهان اسلام از سوی شیخ الازهر تأکید می‌کنیم که این کار علاوه بر جلوگیری از کشتار مسلمانان بی‌گناه سبب می‌شود جلوی اسلام‌ستیزی از سوی غربی‌های ناآگاه یا مغرض گرفته شود و بداند این اعمال خشونت بار از اسلام نیست.
 
در این بیانیه خاطرنشان شده است: اضافه بر این تأکید می‌کنیم حتی کشتار غیرمسلمین به وسیله این گروه در هر کجای دنیا باشد از تعلیمات اسلام به طور کامل بیگانه و به شدت محکوم است. امیدواریم این برنامه هر چه زودتر انجام گیرد و گامی در راه نجات مسلمین از شر این اشرار برداشته شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار