قم؛

آیت الله صافی گلپایگانی کشتار شیعیان نیجریه را محکوم کرد

آیت الله صافی گلپایگانی درپیامی ضمن محکوم کردن کشتارعزاداران حسینی در نیجریه،گفت:جهان اسلام با تدبیر جلوی این حوادث ناگوار را بگیرد.

آیت الله صافی گلپایگانی کشتار شیعیان نیجریه را محکوم کردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛آیت اللّه صافی گلپایگانی در پیامی کشتار عزاداران حسینی در نیجریه را محکوم کرد و گفت:در ایامی که دنیا، مبهوت و متحیر از ابراز احساسات میلیون ‌ها انسان پاک ‌سرشت و آزادی ‌خواه به مناسبت بزرگترین حماسه تاریخ، اربعین سید الاحرار و امام آزادگان حضرت امام حسین(ع) است، متاسفانه در کشور نیجریه شاهد جنایت های بسیار وحشتناکی هستیم.
 
وی در این پیام اقدام اخیر نظامیان نیجریه در به شهادت رساندن صد ها نفر از انسان‌هاي مظلوم و بي‌گناه را براي دنيايي که وجدان انسانيت آن در خواب است، مايه ننگ و عار و ذلّت دانستند و از دولت ها و مراکز علمي و ديني جهان اسلام خواستند با تدبیر در برابر این حوادث دلخراش و ناگوار اقدام کنند و نداي مظلوميت شیعیان نیجریه را به گوش جهانيان برسانند.

جنبش اسلامی نیجریه، شمار شهدای حمله ارتش این کشور به عزاداران حسینی در شهر کانو را، نزدیک به ۱۰۰ تن اعلام کرد.
 
نظامیان ارتش نیجریه صبح دوشنبه هفته جاری برای متفرق کردن شیعیانی که در آستانه اربعین حسینی(ع) راهپیمایی مسالمت آمیز برگزار کرده بودند از گاز اشک آور و گلوله های جنگی استفاده کردند.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.