تداوم اعتراضات در کره جنوبی به استقرار سامانه موشکی آمریکا

ساکنان شهر سانگجو در کره جنوبی به تظاهرات خود در اعتراض به استقرار سامانه موشکی پیشرفته آمریکایی تاد (THAAD) در شهرشان ادامه می دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازشبکه تلویزیونی پرس تی وی،  تجمع های اعتراضی ساکنان سانگجو در مخالفت با تصمیم آمریکا مبنی بر استقرار سامانه دفاع هوایی تاد بر فراز کوهی مشرف بر خانه ها و مزارع ایشان دو هفته است ادامه دارد. شورای چهارکلیسای اصلی کره جنوبی شنبه مراسم دعای ویژه ای برای مخالفت با این تصمیم برگزار کرد. 

گروه همسرایان سرودی در مخالفت با استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا خواندند و کشیش از پیروان خواست برای حفظ صلح در شرق آسیا و کره مقابل استقرار تسلیحات آمریکایی بیشتر بایستند. 

آتشبارهای سامانه موشکی تاد قرار است در فاصله دو کیلومتری دهها هزار خانه مسکونی استقرار یابند که ساکنان آن به شدت نگران خطرات و آسیب هایی هستند که در اثر استقرار این موشک ها به مزارع و سلامتی افراد وارد می شود. سراسر منطقه را پارچه نوشته هایی در مخالفت با استقرار موشک های آمریکا پوشانده است. در دو هفته اخیر بیش از هزار شهروند هر شب مقابل دفتر بخشداری تجمع کرده اند. قرار است سامانه موشکی یاد شده اواخر 2017 همزمان با انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی در این کشور استقرار یابد و پیش بینی می شود روابط آمریکا-کره جنوبی آن زمان در مرکز توجه قرار داشته باشد. سه هفته از زمانی می گذرد که وزارت دفاع کره جنوبی خبر استقرار سامانه دفاع موشکی تاد را در شهر سانگجو اعلام کرد و از آن زمان هزاران تن از شهروندان این شهر پیوسته به تجمع های اعتراضی خود ادامه می دهند. آنها می گویند تنها وقتی دست از اعتراض برخواهند داشت که دولت این کشور از تصمیمش منصرف شود.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار