نعیم قاسم: عربستان، مسئول رخدادهای بحرین است/ حاکم مستبد بحرین به زودی سقوط خواهد کرد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد عربستان، مسئول اتفاقات بحرین، سوریه، یمن و دیگر کشورهاست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در همایش همبستگی با علمای بحرین گفت: مردم بحرین مردمی هستند که پنج سال به خاطر مشارکت سیاسی به شکل مسالمت آمیز تظاهرات کردند. بحرین مزرعه آل خلیفه نیست بلکه کشوری است که مردم آن باید حق آزادی بیان داشته باشند.

وی افزود: عربستان مسئول تمامی اقدامات علیه مردم بحرین، سوریه، یمن و دیگر کشورهاست چرا که با اموال خود حکومت می‌کند. همگان در برابر رخدادهای بحرین ساکت مانده‌اند و حاکم مستبد این کشور را گذاشته‌اند تا هر کاری که می‌خواهد، بکند. این یک رسوایی آشکار است و به خاطر نفت و منافع برخی کشورها در منطقه است.

نعیم قاسم گفت: ما معتقدیم که آنچه در بحرین رخ می‌دهد یک مشکل سیاسی میان مردم و دولت مستبد این کشور است. در فلسطین نیز مشکل میان مردمی است که سرزمینشان اشغال شده با کسی که اشغالگر است. اگر حاکم بحرین فکر می‌کند می‌تواند به این روش ادامه بدهد سخت در اشتباه است. آیا پادشاه بحرین فکر می‌کند می‌تواند بدون اینکه مجازات شود همین گونه به کارش ادامه دهد؟

وی گفت: آیت الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین الگویی برای اسلام میانه رو است. من خطاب به مردم بحرین می‌گویم شما راه مسالمت آمیز را انتخاب کردید و در مسیری درست قرار دارید. حاکم مستبدِ شما نیز سرکوب را انتخاب کرده و به زودی با ظلم و ستم خود سقوط خواهد کرد.

قاسم گفت: حزب الله از جنبش مردم بحرین و راه مناسبی که انتخاب کرده حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار