همدان؛

45 درصد آب همدان از منابع زیرزمینی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: 45 درصد آب همدان از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود.

45 درصد آب همدان از منابع زیرزمینیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ هادی حسینی بیدار با اشاره به اینکه تنها 23 میلیون متر مکعب از 50 میلیون متر مکعب آب مورد نیاز کلانشهر همدان از منابع سطحی تأمین شده است، گفت: با وجود پیگیری‌های این شرکت در ایجاد و به بهره‌برداری رسیدن منابع آبی جدید، تاکنون نه منابع جدید و نه افزایش تخصیص به این شرکت ابلاغ نشده است.

حسینی بیدار ادامه داد: در کنار محدودیت حجمی با توجه به گستردگی و شرایط توپوگرافی شهر همدان مانند سایر کلانشهرهای دیگر، محدودیت جابه‌جایی آب بین ورودی‌های شبکه وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امکان آبگیری محدوده‌هایی که تأمین آب آن‌ها از چاه‌ها در نظر گرفته‌ شده با آب سطحی نبوده و شرایط به‌ صورت عکس نیز صادق است، باید در مصرف بهینه آب همچنان دقت لازم را داشت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان یادآور شد: در حال حاضر تقریباً نزدیک به 45 درصد از آب شبکه و مشترکین شهر همدان تنها از منابع زیرزمینی قابل تأمین است که عموماً در ضلع جنوبی و غربی متمرکز هستند.

هادی حسینی بیدار با تأکید بر صرفه‌جویی آب در ایام تابستان بیان کرد: در کنار محدودیت انتقال، محدودیت ظرفیت قابل‌ برداشت از منابع سطحی و تنگناهای تأمین آب سال‌های گذشته، این الزام برای خدمتگذاران شهروندان همدانی در شرکت آب و فاضلاب ایجاد شده که پیش‌بینی حداقل‌های ذخیره آب برای سال بعد را در اولویت‌های کاری خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: بر این اساس شرکت آب و فاضلاب علاوه بر مدیریت آب در استان و در کنار دو مسئله فوق باید نیم‌نگاهی نیز به کاهش سرانه مصرف بر اساس تکالیف برنامه ششم توسعه داشته باشد.

وی با تأکید بر رعایت الگوی مصرف از سوی شهروندان خاطرنشان کرد: شهروندان با توجه به بارش‌های کم سال‌های قبل و اینکه باید همواره ذخایر آبی وجود داشته باشد، باید همچنان در مدیریت مصرف آب کوشا باشند.


انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.