تاخیر در ساخت بزرگترین هتل دنیا در مکه به علت مشکلات مالی

عربستان سعودی برای ساخت بزرگترین هتل دنیا در مکه با مشکلات مالی مواجه شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فوربز، پروژه احداث بزرگترین هتل دنیا در شهر مکه عربستان ممکن است در موعد مقرر به پایان نرسد. این پروژه 3.5 میلیارد دلاری که سال 2017 به عنوان زمان پایان آن در نظر گرفته شده اکنون به دلیل بهای پایین نفت با مشکلات مالی مواجه شده است.

کارفرمای این پروژه، دولت عربستان و مجری آن، "شرکت بن‌لادن" – یکی از بزرگترین شرکت‌های ساختمان‌سازی عربستان - است. اما این شرکت به دلیل مشکلات اقتصادی دولت عربستان نتوانسته است پروژه احداث این هتل را طبق زمان‌بندی انجام‌شده پیش ببرد. 

علاوه بر این، حادثه سقوط مرگبار یک از جرثقیل‌های این شرکت به داخل مسجدالحرام که سال گذشته اتفاق افتاد، نیز مشکلات این پروژه را دوچندان کرده است؛ تا جاییکه این شرکت به دلیل مشکلات عدیده مالی مجبور شد بسیاری از کارگران خود را اخراج و پروژه احداث این هتل را به طور موقت تعطیل کند. 

ساخت این هتل طی یکی دو سال گذشته، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این هتل در صورت تکمیل مراحل ساخت، با بیش از 10 هزار اتاق، بزرگترین هتل جهان به لحاظ تعداد اتاق خواهد بود. همچنین، 70 رستوران بزرگ برای این هتل در نظر گرفته شده و 5 طبقه آن نیز مختص خاندان سلطنتی عربستان خواهد بود. 

با این حال، این هتل تا این مرحله از ساخت به دلیل مجاورت با مسجدالحرام و اندازه بزرگ آن که تمام ساختمان‌های اطراف از جمله مسجدالحرام را تحت‌الشعاع قرار داده است با انتقادات زیادی بویژه از جانب حجاج کشورهای خارجی مواجه شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار