کرمان؛

وجود 500 پزشک و ماما در روستاها

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان ازوجود بیش از 500پزشک و ماما در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت استان کرمان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمد جعفری با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از مشکلات پزشکی مردم توسط پزشک خانواده قابل بر طرف شدن است، گفت: : این نظام مترقی درمان برای بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر از جمعیت استان کرمان به همراه بیمه درمان رایگان جاری است.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد از مراجعات پزشکی مردم توسط پزشک خانواده قابل برطرف شدن است، افزود: تنها دو درصد از بیمارانی که در مطب‌ ها می‌نشینند واقعی هستند و مابقی افراد بیماری آنها مبهم است و برای رفع ابهام مراجعه می‌کنند که بیش از 80 درصد هزینه‌هایی که مردم در مراحل طبابت اولیه هزینه می‌کنند نابجاست و پزشک خانواده با ارائه مشاوره پزشکی این مشکل را حل کرده است.

وی خاطر نشان کرد: اداره‌ کل بیمه سلامت برای حمایت از بیمه‌شدگان تحت پوشش و جلوگیری از مراجعه غیرضروری به شهرها، ماهانه بالغ بر 10 میلیارد تومان در سطح مراکز درمانی روستایی پرداخت می‌کند.

جعفری تصریح کرد: پزشکانی که بالای 20 درصد بیماران را به شهرها ارجاع دهند باید توضیح قابل قبول و منطقی داشته باشند و در غیر این صورت برای آنها جریمه اعمال می‌شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: پزشک ، روستاها ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار