یاسوج؛

عدم حمایت مسؤولان از انجمن هوافضا

رئیس انجمن هوا فضای استان از عدم حمایت مسؤولان از این انجمن انتقاد کرد و گفت: انجمن هوافضای این استان برای ادامه فعالیت نیازمند همکاری مسؤولان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛علی محمودی با اشاره به تاسیس انجمن هوافضای استان در سال 1389 گفت: انجمن هوا و فضای استان با هدف تولید و توسعه علوم نوین، محرومیت‌زدایی علمی، توسعه اشتغال و ایجاد علم و کارآفرینی تشکیل شد.

رئیس انجمن هوافضای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این انجمن در مدت کوتاه تاسیس موفقیت‌های خوب و چشمگیری از جمله کسب مقام دوم سومین دوره مسابقات طراحی و ساخت سامانه هوافضا دانشگاه صنعتی شریف و کسب سهمیه بین‌المللی در سال 91، کسب مقام دوم مسابقات فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در حوزه طراحی و ساخت هواپیمای بدون موتور در سال 92 و چندین مقام شاخص دیگر را در سال‌های اخیر کسب کرده است.

وی با اشاره به مشکلات این انجمن گفت: انجمن هوافضای استان یک  انجمن نوپا بوده و برای ادامه فعالیت خود نیازمند حمایت جدی مسؤولان استان است که به همین منظور خواستار دیدار با نمایندگان استان در مجلس شدیم اما علی‌رغم هماهنگی‌های بسیار موفق به دیدار با نماینده بویراحمد و دنا نشدیم اما با نماینده گچساران و باشت دیدار کردیم و قرار شد نماینده مردم باشت و گچساران از این انجمن حمایت کند.

این مسؤول تصریح کرد: بارها تقاضای دیدار با مسؤولان استان خصوصاً استاندار را داشتم اما تاکنون موفق به دیدار با استاندار استان برای بیان مشکلات این انجمن نوپا نشدم.

محمودی با اشاره به اینکه برای حمایت از انجمن هوافضای استان به دفتر ریاست جمهوری مراجعه کردم، گفت: عدم حمایت از نخبگان علمی موجب شده انگیزه‌ای برای ادامه کار این افراد وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: در دولت قبل نخبگان مورد حمایت قرار می‌گرفتند اما در حال حاضر مسؤولان و متولیان امر از ما هیچ‌گونه حمایتی ندارند.

محمودی عنوان کرد: عدم حمایت از انجمن هوافضای استان با نگاه سیاسی صورت می‌گیرد و حتی عده‌ای در داخل استان به ما گفتند که به دلیل مسائل سیاسی از ما حمایت نمی‌کنند.

این مسؤول اضافه کرد: علی‌رغم همه مشکلات و سنگ‌اندازی‌ها بر سر راه انجمن هوافضای استان امیدواریم تا پایان مرداد ماه زمینه ملاقات اعضای انجمن با استاندار استان فراهم شود، چراکه دیدگاه استاندار دیدگاه سیاسی نیست و هدف سید موسی خادمی توسعه استان است.

محمدی تصریح کرد: دفتر انجمن هوافضای استان در شاهد 13 مکان پرتی واقع شده که انتظار داریم مجموعه استان اتاقی را برای انجام فعالیت‌های انجمن در اختیار ما قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه به گفته دکتر حسابی یکی از علت فرار مغزها بی احترامی به آنها است، اضافه کرد: در صورت عدم حمایت از این انجمن، انجمن هوافضای استان منحل خواهد شد و تعداد زیادی از افرادی که در این انجمن مشغول به فعالیت هستند بیکار می‌شوند.

محمودی در پایان از حمایت مدیرکل آموزش و پرورش استان و رئیس سابق بنیاد نخبگان استان قدردانی کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.