فوربز گزارش داد:

آیا اروپا مقصد امنی برای مسافران تابستانی امسال است؟

یک مجله اقتصادی آمریکایی در گزارشی نوشت: حملات تروریستی چند ماه اخیر، صنعت گردشگری اروپا را تحت تأثیر قرار داده است.

فوربز: آیا اروپا مقصد امنی برای مسافران تابستانی امسال است؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجله آمریکایی فوربز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: کارشناسان گردشگری اروپا معتقدند علی‌رغم حملات تروریستی چند ماه اخیر، قاره سبز همچنان مقصد امنی برای گردشگران محسوب می‌شود. طبق گفته این کارشناسان، امروزه هیچ کشور یا قاره‌ای را نمی‌‌توان یافت که نسبت به نقاط دیگر جهان امن‌تر باشد. 

«تام جنکینز،» مدیرعامل «انجمن گردشگری اروپا» -که دفتر مرکزی آن در لندن، پایتخت انگلیس، قرار دارد- رشته عملیات تروریستی اروپا را بخشی از یک پدیده‌ جهانی می‌داند که از نظر جغرافیایی محدود به منطقه خاصی نیست. جنکینز همچنین به افرادی که نگران وقوع حملات تروریستی در اروپا هستند، اطمینان داد اقدامات امنیتی در مقاصد گردشگری به طور محسوسی تشدید شده است.    

در ادامه گزارش آمده است: با این وجود گردشگران نظر متفاوتی دارند. کاهش تقاضا برای مسافرت به اروپا بیانگر آن است که گردشگران سراسر دنیا واکنش یکسانی نسبت به حملات تروریستی نشان می‌دهند. برای مثال، گردشگران سوئیسی یا سنگاپوری تفاوتی میان حمله تروریستی سال 2002 در «بالی» اندونزی و اقدام تروریستی سال جاری در «نیس» فرانسه تفاوتی قائل نیستند. گردشگران پس از وقوع حملات تروریستی در یک نقطه از جهان، مقصد خود را تغییر داده و به کشورهای دیگر که از نظر آن‌ها امن‌تر هستند، سفر می‌کنند. 

طبق گزارش مؤسسه «فورواردکیز»، یک هفته پس از اقدام تروریستی 14 ژوئیه در نیس فرانسه شمار پروازهای بین‌المللی به این شهر با کاهش 9.4 درصدی همراه بود. شمار بلیط‌های خریداری‌شده هواپیما برای فصل تابستان در کشورهای اروپایی (تا پایان سپتامبر سال جاری میلادی) نیز نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است. نرخ کاهش رزرو بلیط در فرانسه، 25 درصد بوده است.  

بررسی تورهای مسافرتی بوسیله گروه «هتل‌پلن» نیز نشان می‌دهد تقاضا برای سفر به کشورهای پرتغال، ایتالیا، سوئد، نروژ، فنلاند، انگلیس، یونان و قبرس افزایش یافته است. از سوی دیگر، تحقیقات این مؤسسه بیانگر آن است که شمار گردشگرانی که خواستار سفر به فرانسه، ترکیه، مصر و تونس هستند، کاهش یافته است.

نگارنده گزارش معتقد است وقوع حملات تروریستی، بلایای طبیعی و یا کودتا مانعی برای گردشگری محسوب نمی‌شود. با این وجود، این وقایع باعث می‌شوند افراد مقاصد گردشگری خود را تغییر دهند.   

در مرگبارترین حمله تروریستی در جزیره بالی اندونزی که 6 مهر 1381 بوسیله گروه تروریستی وابسته به القاعده صورت گرفت، 202 نفر کشته شدند. 88 نفر از این قربانیان استرالیایی بودند. 

در حمله تروریستی شهر نیس فرانسه نیز فردی با یک کامیون به تجمع مردم در مراسم جشن ملی فرانسه حمله کرد. در این حمله، 84 نفر کشته و 100 نفر مجروح شدند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار