کرمان؛

افتتاح 14 طرح کشاورزی در هفته دولت

مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: تعداد 14 طرح با ظرفیت جذب 65 هزار تن ماده خام در این منطقه هفته دولت به بهره‎برداری می‎رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فاطمه میرساردو ،صنایع کشاورزی را محل بروز هم‎افزایی صنعت و کشاورزی دانست و افزود: این صنعت نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی، اشتغالزایی، عمران و توسعه مناطق به ویژه مناطق روستایی دارد.

وی گفت: این موضوع موجب توزیع بهتر درآمد و رفاه و در نتیجه برقراری عدالت اجتماعی می‎شود و توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی یکی از محورها و اولویت‎های کشاورزی است.

میرساردو افزود :تاکنون تعداد 23 طرح با ظرفیت 117 هزار تن جذب ماده خام و سرمایه‎گذاری 443 میلیارد ریال به مرحله تولید و بهره‎برداری رسیده است.

وی گفت : در سال گذشته مبلغ 210 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه‎ای و 35 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش به 15 واحد صنعتی در جنوب کرمان اختصاص یافته است.

میرساردو با اشاره به اینکه تعداد 50 فقره جواز تأسیس با ظرفیت 386 هزار و 530 تن جذب ماده خام کشاورزی و 3 هزار و 157 میلیارد ریال سرمایه‎گذاری در سال 94 صادر شده است ، افزود: تعداد 55 طرح نیز با ظرفیت 420 هزار و 430 تن جذب ماده خام کشاورزی و سرمایه‎گذاری 3 هزار و 659 میلیارد ریال در حال احداث است.

وی عنوان کرد: در همین راستا مدیریت صنایع کشاورزی جنوب کرمان مقام اول جذب اعتبارات احداث واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی در کشور را در سال 94 به خود اختصاص داده است.

میرساردو گفت: در این منطقه حدود 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و گلخانه‎ای تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‎شود.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار