درخواست کمک ترامپ از اعضای جمهوری خواه کنگره آمریکا در پی درگیری لفظی با خانواده مسلمان آمریکایی

ترامپ از اعضای جمهوری خواه کنگره آمریکا خواست از موضعش در درگیری لفظی اخیر با خانواده یک مسلمان آمریکایی کشته شده در عراق حمایت کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رادیو سوا، دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از اعضای جمهوری خواه کنگره خواست تا از موضعش در درگیری لفظی که به تازگی میان وی و خانواده یک سرباز آمریکایی کشته شده در عراق رخ داده، حمایت کنند.

کمپین ترامپ با ارسال ایمیلی برای قانون گذاران جمهوری خواه در مجلس نمایندگان، از آنها خواست با صدور بیانیه ای از موضع وی حمایت کنند. این در حالی است که " راب واسینگر،" دستیار ترامپ نیز ایمیلی مشابه برای اعضای ارشد سنا در این خصوص فرستاد.

این اقدام کمپین ترامپ پس از آن انجام می شود که وی به دلیل اظهاراتش در خصوص خانواده یک سرباز آمریکایی مسلمان که جان خود را در جنگ عراق از دست داد، مورد انتقادات شدیدی به خصوص از سوی جمهوری خواهان قرار گرفت.

یک عضو ارشد سنای آمریکا که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری رویترز گفت این اقدام سودی برای ترامپ نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: اعضای سنا از بیانیه ای حمایت می کنند که از سوی "میچ مک کانل،" رهبر اکثریت جمهوری خواهان صادر شده و در آن از این سرباز مسلمان به عنوان "قهرمانی آمریکایی" نام برده شده است. همچنین در این بیانیه آمده است جلوگیری از ورود افرادی که دارای دینی مشخص هستند، مخالف ارزشهای آمریکاست.

این عضو سنا در ادامه احتمال اینکه این مسأله سبب شود اعضای جمهوری خواه سنا از حمایت ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری دست بکشند را بعید شمرد.

خضر خان در سخنرانی خود در جمع هواداران هیلاری کلینتون، نامزد دموکراتها در میان تشویق ممتد حضار گفت: ترامپ هیچ فداکاری انجام نداده و هیچ عزیزی را نیز از دست نداده است.
ترامپ نیز در پاسخ گفت وی فداکاری های بسیاری را برای آمریکا انجام داده است. وی همچنین در خصوص همسر محجبه خضر خان که بر خلاف شوهرش در نشست صحبت نکرد، گفت: اگر به همسر وی نگاه کنید، می بینید او بدون آنکه حتی یک کلمه سخن بگوید، آنجا می ایستد. احتمالا وی اجازه ندارد چیزی بگوید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار