انتقاد مک کین از اظهارات اخیر ترامپ در خصوص خانواده سرباز مسلمان آمریکایی

جان مک کین، سناتور جمهوری خواه از اظهارات اخیر دونالد ترامپ درباره خانواده یک سرباز آمریکایی کشته شده در جنگ عراق انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، جان مک کین، سناتور جمهوری خواه همگام با دیگر هم حزبی های خود از اظهارات اخیر دونالد ترامپ در خصوص خانواده مسلمان آمریکایی که فرزندشان را در جنگ عراق از دست دادند، انتقاد کرد.

مک کین گفت: اینکه حزب ما ترامپ را نامزد خود کرده است، به وی اجازه بی قید و شرط تخریب اعتبار افرادی را نمی دهد که بهترین ها در میان ما هستند."

مک کین همچنین از خانواده خان به علت مهاجرت به آمریکا تشکر کرد. وی گفت: به همت شما کشور ما به مکانی بهتر تبدیل شده است.

وی در ادامه افزود: تأکید می کنم من از سخنان ترامپ حمایت نمی کنم. امیدوارم تمامی آمریکایی ها متوجه باشند اظهارات ترامپ نمایانگر نظرات حزب جمهوری خواه نیست.

سال گذشته ترامپ در اظهاراتی گفته بود: مک کین یک قهرمان جنگی نیست؛ چرا که او در جنگ ویتنام اسیر شده بود.

کاپیتان همایون (24 ساله) فرزند خضر خان سال 2004 در انفجار یک مجتمع نظامی در عراق جان خود را از دست داد. "خضر خان،" پدر این سرباز آمریکایی که متولد پاکستان است، به بی بی سی گفت: ترامپ نمی تواند به زنان، قاضیان و اعضای حزبش اهانت کند و انتظار داشته باشد به وی انتقاد نشود.

غزاله خان، مادر این سرباز آمریکایی مسلمان نیز ترامپ را متهم کرد که همه چیز را در مورد اسلام نادیده می گیرد و معنی "فداکاری" را نمی داند.

خضرخان در سخنرانی روز پنج شنبه هفته گذشته خود در نشست حزب دموکرات در فیلادلفیا از ترامپ انتقاد کرده بود. غزاله خان در ادامه افزود: هنگامی که ترامپ درباره اسلام صحبت می کند، نادانی اش را آشکار می سازد. او اگر قرآن می خواند، افکار برگرفته خود از تروریست ها را تغییر می داد و می فهمید که تروریسم بطور کل مذهبی دیگر دارد.

وی همچنین گفت: با وجود آن که من صحبت نمی کنم، اطمینان دارم تمامی آمریکا و بلکه تمامی جهان درد مرا احساس می کند.

خضرخان، پدر این سرباز آمریکایی که متولد پاکستان است در سخنرانی خود گفته بود اگر کار به دست ترامپ بود که خواهان جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکاست، فرزندش هیچ گاه پا به سرزمین آمریکا نمی گذاشت.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار